Varför Google AdWords-annonsering?
18 aug, 2016När Google lanserade sin tjänst för AdWords-annonsering för sexton år sedan ändrades hela marknaden för onlineannonsering. Idag står AdWords för 97 procent av Googles intäkter, som förra året uppgick till 75 miljarder dollar. Över 1,2 miljoner företag använder tjänsten och många lägger sin största annonseringsbudget på Google. Borde ditt företag göra detsamma?
Bli branschledare – content marketing för B2B-företag
5 aug, 2016Content marketing går ut på att skapa och sprida redaktionellt innehåll av hög kvalitet. Materialet handlar om kunden och kundens intressen, vilket gör företaget till en pålitlig källa dit potentiella kunder vänder sig för att hitta information och inspiration. Content marketing för b2b-företag handlar framförallt om att bli branschledare: en thought leader med auktoritet och inflytande i branschfrågor. Strategin bygger därför på att skapa innehåll som positionerar företaget som en expert med goda insikter om branschens trender och tendenser.
Hitta rätt strategi för dina hashtags i #sommar
4 jul, 2016Har du ännu inte hittat helt rätt i användandet av hagshtags? Tycker du att det är svårt att veta vilka och hur många du ska lägga till? Lugn, du är inte ensam. Här tänkte vi räta ut några av de vanligaste frågetecknen och ge dig lite tips på hur du kan få bättre spridning på dina uppdateringar. Sommaren är den perfekta tiden att testa, förbättra och förfina. Så låt oss tillsammans tagga upp en stund innan det är dags att tagga ner.
Vilka köpta mediekanaler ger bäst effekt?
27 jun, 2016Vi lever i en digital värld. Är det då dags att skrota dina traditionella mediakanaler? Nej, kanske inte. Allt beror på vad du säljer för produkter. Det som på pappret kan verka vara ett kostnadseffektivt media för att det har en låg kostnad per kontakt är inte självklart det som ger bäst försäljning.
Konsten att marknadsföra högengagemangsprodukter
17 jun, 2016Vad är det som gör att vi väljer vissa varor bara genom att snabbt inventera minnet och gå på impuls? Medan vi lägger all vaken tid i flera veckor på att samla information i samband med valet av andra varor? Hur ser beslutsprocessen ut och vad ska man tänka på när man marknadsför det som kallas högengagemangsprodukter? Här reder vi ut några av begreppen.
Dialogue International-konferens i Madrid
10 jun, 2016Helgen vecka 22 firade Dialogue International 25 år som internationellt byrå-nätverk. Navigator har varit medlemmar i Dialogue International sedan 1991. På plats i Madrid fanns VD-Leif, copy-Johan och digitala medier-Sanna och vi träffade kreatörer från 26 olika länder. Under tre intensiva dagar hann vi med workshops, tävlingar, föreläsningar, god tapas och mingel. Värdbyrå var Social Noise, hemmastadda i Madrid.