Vad är en grafisk profil och vad innehåller den?

19 jan, 2022

Grafisk profil är ett uttryck som ofta används i marknadsföringsvärlden. Men vad betyder det egentligen och vad ingår i ett företags grafiska profil? Vi på Navigator reder ut begreppen.

Läs hela

Lyckas med dina sociala medier 2022 – 5 viktiga faktorer

13 jan, 2022

Äntligen 2022! Nytt år betyder nystart och för många är det nu dags att kicka i gång årets marknadsföringsaktiviteter. Att finnas på sociala medier tycks vara självklart, men hur skapas en lyckad närvaro? Vi på Navigator har djupdykt i det nya årets trender och tittat närmare på vilka faktorer du behöver ha koll på för att lyckas med dina sociala medier 2022.

Läs hela

4 enkla steg – så väcker du liv i ditt varumärkes syfte

14 dec, 2021

De flesta företag har ett uttalat syfte men få arbetar med det på daglig basis. Vi har undersökt hur du gör för att väcka det till liv och verkligen integrera det i ditt varumärke.

Läs hela

Därför behöver ditt varumärke ett syfte

30 nov, 2021

För det mesta vi gör i livet behövs ett syfte. Ett mål, en väg och en tydlig riktning mot vart vi ska och vilka vi är. Företagsvärlden är inget undantag och ett välarbetat syfte kan vara avgörande för ett varumärkes framgång. Men vad innebär egentligen ett bra syfte och vilka egenskaper ingår?

Läs hela

Svenskarna och internet 2021 – insikter för B2B

22 nov, 2021

Nyligen släpptes rapporten Svenskarna och internet 2021. Rapporten tas årligen fram av Svenska Internetstiftelsen och presenterar aktuell statistik om svenska folkets digitala vanor och beteenden på internet. I undersökningen finns mycket intressant information att hämta, inte minst för dig som jobbar inom B2B. I detta inlägg tittar vi närmare på de allra mest intressanta insikterna.

Läs hela

Behöver B2B-företag marknadsföra sig?

27 sep, 2021

Dyrt. Svårt att mäta. Behöver prioritera annat. Invändningarna mot att investera i marknadsföring är tyvärr fortfarande många i en lång rad B2B-företag. Men är det egentligen dyrt eller är det dyrare att låta bli? Går det inte relativt lätt att mäta effekten i dagens digitala värld? Och finns det egentligen viktigare saker att prioritera än att investera i sin långsiktiga tillväxt? I det här blogginlägget tänkte vi ge dig som är ansvarig för kommunikationen och marknadsföringen i ett B2B-företag lite ny ammunition när du slåss för din budget.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication