Frukost och föredrag om hållbarhetskommunikation
9 sep, 2022Det var fantastiskt kul att se så många på plats idag på morgonen. Ämnet för dagen var ”hållbarhetskommunikation – så lyckas du”, ett ämne med flera bottnar som ligger högt upp på agendan för alla företag och organisationer.
Dags att lyfta din årsredovisning till nästa nivå?
31 aug, 2022En årsredovisning idag är så mycket mer än bara siffror och ekonomi. För många bolag är det ett av de viktigaste verktygen för att beskriva resan framåt, syftet, visionen och kärnverksamheten för en allt bredare målgrupp. Vilket i sin tur ställer nya och tuffare krav på design, upplägg och lättillgänglighet.
Vad är poängen med ett kreativt koncept?
14 jul, 2022Att bygga ett varumärke kräver en genomtänkt plattform och tydliga riktlinjer för vad kommunikationen ska förmedla. Men när människor i allmänhet pratar om reklam är det sällan det de menar. Det som syns och hörs är det kreativa konceptet, den yttersta konsekvensen av varumärkesplattformen och det som ska hjälpa företaget att tränga igenom bruset.
Världens högst värderade varumärken växer med ansvaret
5 jul, 2022Mänskligheten står inför många stora och svåra utmaningar. Därför är det åtminstone en liten ljusglimt att världens högst värderade varumärken försöker ta sitt ledarskap på allvar genom att adressera dessa utmaningar. De har insett att det är långsiktigt lönsamt att skapa en bättre värld.
Vad är viktigt i en årsredovisning?
29 apr, 2022Syftet med en årsredovisning är i grunden att förmedla en överskådlig och rättvisande bild av verksamhetens ställning och resultat. Men en årsredovisning kan vara långt mycket mer än bara en redogörelse för det gångna året. Om man håller sig inom ramarna finns det stora möjligheteter att göra redovisningen till en hörnsten i bolagets interna och externa imageskapande och varumärkes byggande kommunikation. Här beskriver vi vad en årsredovisning ska och bör innehålla för att fylla sitt syfte.
B2B i sociala medier – kanaler att ha koll på 2022
14 mar, 2022Facebook, LinkedIn och Instagram är klassiska trotjänare när det kommer till B2B-kommunikation i sociala medier, men vad finns det för andra intressanta kanaler? Vi har undersökt uppstickarna som du borde titta närmare på 2022.