Receptet för ett starkt ingrediensvarumärke

26 nov, 2015

Intel Inside, Teflon, Gore-Tex, Dolby Digital. Du känner säkert igen varumärkena. Alla i helt olika branscher. Ändå har de något väsentligt gemensamt. De är alla framgångsrika ingrediensvarumärken. Men vad krävs egentligen för att man ska bygga ett riktigt starkt ingrediensvarumärke? Och vad har man att vinna på att associeras med ett sådant varumärke?

Läs hela

Fem tips för ditt förändringsarbete

17 nov, 2015

I dagens exponentiella tidevarv står de flesta organisationer inför många, stora och genomgripande förändringar. Att få hela organisationen med sig i den digitala transformationen ställer höga krav på starkt ledarskap. Hur gör man då för att lyckas med sitt förändringsarbete?

Läs hela

Fem trender inom digital marknadsföring

15 nov, 2015

Vilka trender inom digital marknadsföring tar fart 2016? Vi har spanat framåt och ser fem trender som kommunikatörer behöver ha koll på. Kort sagt, 2016 blir ett händelserikt år med flera efterlängtade lanseringar som gör den digitala marknadsföringen extra spännande.

Läs hela

Sex sätt att leda förändring

2 nov, 2015

De flesta tycker förändring är förfärligt. Några få tycker det är fantastiskt. Oavsett vilket behöver vi alla bli vän med tillståndet. Det enda som är konstant är ju trots allt att saker och ting alltid kommer att förändras. Hur gör man då när man ska leda förändring? Vad behöver man tänka på för att få alla med på tåget? Här har vi samlat sex viktiga punkter som stöd i processen.

Läs hela

Fem sätt att stimulera kreativitet

27 okt, 2015

Alla strävar vi på något sätt efter att stimulera och skapa kreativitet hos våra medarbetare och kollegor. Men hur gör man egentligen för att lyckas? Vad krävs för att öppna dörrarna till nya perspektiv och okända tankar? Hur får man sina medarbetare att verkligen tänka utanför boxen?

Läs hela

Så fungerar nya tidens marknadsavdelning

20 okt, 2015

Marknadsavdelningen har äntligen fått den plats i företaget som den förtjänar. Den nya tidens marknadsavdelning sitter i förarsätet. Det är den som ser till att hjulen snurrar i takt med marknaden, att den digitala kompetensen höjs i företaget och att sälj har rätt verktyg för att öka lönsamheten. I den moderna organisationen arbetar marknad och sälj efter samma mål och den traditionella silostrukturen har rämnat till förmån för starka samarbeten.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication