Receptet för ett starkt ingrediensvarumärke
26 nov, 2015Intel Inside, Teflon, Gore-Tex, Dolby Digital. Du känner säkert igen varumärkena. Alla i helt olika branscher. Ändå har de något väsentligt gemensamt. De är alla framgångsrika ingrediensvarumärken. Men vad krävs egentligen för att man ska bygga ett riktigt starkt ingrediensvarumärke? Och vad har man att vinna på att associeras med ett sådant varumärke?
Fem tips för ditt förändringsarbete
17 nov, 2015I dagens exponentiella tidevarv står de flesta organisationer inför många, stora och genomgripande förändringar. Att få hela organisationen med sig i den digitala transformationen ställer höga krav på starkt ledarskap. Hur gör man då för att lyckas med sitt förändringsarbete?
Fem trender inom digital marknadsföring
15 nov, 2015Vilka trender inom digital marknadsföring tar fart 2016? Vi har spanat framåt och ser fem trender som kommunikatörer behöver ha koll på. Kort sagt, 2016 blir ett händelserikt år med flera efterlängtade lanseringar som gör den digitala marknadsföringen extra spännande.
Sex sätt att leda förändring
2 nov, 2015De flesta tycker förändring är förfärligt. Några få tycker det är fantastiskt. Oavsett vilket behöver vi alla bli vän med tillståndet. Det enda som är konstant är ju trots allt att saker och ting alltid kommer att förändras. Hur gör man då när man ska leda förändring? Vad behöver man tänka på för att få alla med på tåget? Här har vi samlat sex viktiga punkter som stöd i processen.
Fem sätt att stimulera kreativitet
27 okt, 2015Alla strävar vi på något sätt efter att stimulera och skapa kreativitet hos våra medarbetare och kollegor. Men hur gör man egentligen för att lyckas? Vad krävs för att öppna dörrarna till nya perspektiv och okända tankar? Hur får man sina medarbetare att verkligen tänka utanför boxen?
Så fungerar nya tidens marknadsavdelning
20 okt, 2015Marknadsavdelningen har äntligen fått den plats i företaget som den förtjänar. Den nya tidens marknadsavdelning sitter i förarsätet. Det är den som ser till att hjulen snurrar i takt med marknaden, att den digitala kompetensen höjs i företaget och att sälj har rätt verktyg för att öka lönsamheten. I den moderna organisationen arbetar marknad och sälj efter samma mål och den traditionella silostrukturen har rämnat till förmån för starka samarbeten.