6 tips för din nästa mässa
6 maj, 2016Att delta i en mässa är ett bra sätt att initiera en personlig kontakt med potentiella kunder. Mässan är en beprövad marknadsaktivitet och en viktig säljkanal i flera branscher. I Sverige anordnas årligen ett flertal större mässor, och våra mässanläggningar är internationellt välkända, till exempel Svenska Mässan och Stockholmsmässan. På en mässa kan företag sprida kännedom om varumärket och initiera nya kundrelationer. Många företag deltar regelbundet i mässor för att skapa goodwill, hitta sponsorer och samarbetspartners eller visa sin kunskapsledande position. Här kan du läsa några tips på hur man genomför en bra mässaktivitet.
Fem sätt att skapa nyheter
27 apr, 2016Det är bra att ha en kontinuitet i sitt nyhetsflöde för att uppfattas som aktuell och intressant. Ibland saknas något givet att berätta om kring ett företag eller en organisation. Reaktiva nyheter som rekryteringar och nya affärsområden duggar inte alltid tätt och är i ärlighetens namn inte jättespännande för alla som ni vill prata med. Då gäller det att vara kreativ och skapa nyheter att kommunicera.
Fler affärer med digitala offerter
25 apr, 2016Tillhör du dem som lyckas attrahera nya besökare och intresserade till dina säljkanaler? Men har svårt för att få okej på offerten? Du är inte ensam. Sista steget i beslutsprocessen är oftast det tuffaste. Faktum är att knappt 60 procent av alla offerter inte leder till någon affär alls enligt Aberdeen Group. Därför vill vi ta tillfället i akt och tipsa om ett nytt digitalt verktyg som ska ändra på det – GetAccept! Ett verktyg för digitala offerter med inbyggd intelligens.
Intresset för wearables fortsätter att öka
15 apr, 2016Det pratas vitt och brett om wearables som det nya stora inom teknik. Och vi har alla sett, eller kanske rentav själva köpt, en Apple Watch eller ett Fitbit träningsarmband. Men även om dessa produkter är två bra exempel på vad wearables handlar om så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen. 2016 blir året då wearables tar steget fullt ut från kul accessoarer till riktiga nyttoprylar.
Digitaliseringen förändrar din B2B-marknadsföring
7 apr, 2016Digitaliseringen framställs ofta som en större utmaning för business to business än för business to consumer. Konsumentkommunikationen kan tyckas ha bättre förutsättningar för att digitaliseras: den är mer snabbfotad, konceptbaserad och personlig än digital b2b-marknadsföring. Det stämmer till viss del, exempelvis är e-handel mycket vanligare bland konsumentvaror än varor till företag, trots att handel mellan företag har en större omsättning än konsumentvaror.
Produktlansering – en kort guide
1 apr, 2016Har ditt företag en produktlansering på gång? Med en strategisk plan blir nyhetsspridningen större och försäljningen ökar. Omfattande research, tidig kanalbearbetning och en tydlig kommunikationsstrategi är nycklarna till en bra produktlansering. Nedan kan du läsa några tips på hur man skapar uppmärksamhet för en ny produkt.