6 tips för din nästa mässa

6 maj, 2016

Att delta i en mässa är ett bra sätt att initiera en personlig kontakt med potentiella kunder. Mässan är en beprövad marknadsaktivitet och en viktig säljkanal i flera branscher. I Sverige anordnas årligen ett flertal större mässor, och våra mässanläggningar är internationellt välkända, till exempel Svenska Mässan och Stockholmsmässan. På en mässa kan företag sprida kännedom om varumärket och initiera nya kundrelationer. Många företag deltar regelbundet i mässor för att skapa goodwill, hitta sponsorer och samarbetspartners eller visa sin kunskapsledande position. Här kan du läsa några tips på hur man genomför en bra mässaktivitet.

Läs hela

Fem sätt att skapa nyheter

27 apr, 2016

Det är bra att ha en kontinuitet i sitt nyhetsflöde för att uppfattas som aktuell och intressant. Ibland saknas något givet att berätta om kring ett företag eller en organisation. Reaktiva nyheter som rekryteringar och nya affärsområden duggar inte alltid tätt och är i ärlighetens namn inte jättespännande för alla som ni vill prata med. Då gäller det att vara kreativ och skapa nyheter att kommunicera.

Läs hela

Fler affärer med digitala offerter

25 apr, 2016

Tillhör du dem som lyckas attrahera nya besökare och intresserade till dina säljkanaler? Men har svårt för att få okej på offerten? Du är inte ensam. Sista steget i beslutsprocessen är oftast det tuffaste. Faktum är att knappt 60 procent av alla offerter inte leder till någon affär alls enligt Aberdeen Group. Därför vill vi ta tillfället i akt och tipsa om ett nytt digitalt verktyg som ska ändra på det – GetAccept! Ett verktyg för digitala offerter med inbyggd intelligens.

Läs hela

Intresset för wearables fortsätter att öka

15 apr, 2016

Det pratas vitt och brett om wearables som det nya stora inom teknik. Och vi har alla sett, eller kanske rentav själva köpt, en Apple Watch eller ett Fitbit träningsarmband. Men även om dessa produkter är två bra exempel på vad wearables handlar om så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen. 2016 blir året då wearables tar steget fullt ut från kul accessoarer till riktiga nyttoprylar.

Läs hela

Digitaliseringen förändrar din B2B-marknadsföring

7 apr, 2016

Digitaliseringen framställs ofta som en större utmaning för business to business än för business to consumer. Konsumentkommunikationen kan tyckas ha bättre förutsättningar för att digitaliseras: den är mer snabbfotad, konceptbaserad och personlig än digital b2b-marknadsföring. Det stämmer till viss del, exempelvis är e-handel mycket vanligare bland konsumentvaror än varor till företag, trots att handel mellan företag har en större omsättning än konsumentvaror.

Läs hela

Produktlansering – en kort guide

1 apr, 2016

Har ditt företag en produktlansering på gång? Med en strategisk plan blir nyhetsspridningen större och försäljningen ökar. Omfattande research, tidig kanalbearbetning och en tydlig kommunikationsstrategi är nycklarna till en bra produktlansering. Nedan kan du läsa några tips på hur man skapar uppmärksamhet för en ny produkt.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication