Skapa nyfikenhet med ett litet digitalt team

23 aug, 2016

Säkert har du också sneglat avundsjukt på de nystartade, snabbväxande företag i vår omvärld som byggt sin affärsmodell på digitalt tänkande. Företag som utan hänsyn till tungt bagage, traditioner och regler konstruerats för att skapa tillväxt med hjälp av ny teknologi. Fortsätt snegla, det finns många guldkorn du kan ta med dig när det är dags för dig och ditt företag att ta klivet in i den digitala transformationen. Guldkorn som kan få hela företaget att lyfta med hjälp av ett digitalt team.

Läs hela

Varför Google AdWords-annonsering?

18 aug, 2016

När Google lanserade sin tjänst för AdWords-annonsering för sexton år sedan ändrades hela marknaden för onlineannonsering. Idag står AdWords för 97 procent av Googles intäkter, som förra året uppgick till 75 miljarder dollar. Över 1,2 miljoner företag använder tjänsten och många lägger sin största annonseringsbudget på Google. Borde ditt företag göra detsamma?

Läs hela

Bli branschledare – content marketing för B2B-företag

5 aug, 2016

Content marketing går ut på att skapa och sprida redaktionellt innehåll av hög kvalitet. Materialet handlar om kunden och kundens intressen, vilket gör företaget till en pålitlig källa dit potentiella kunder vänder sig för att hitta information och inspiration. Content marketing för b2b-företag handlar framförallt om att bli branschledare: en thought leader med auktoritet och inflytande i branschfrågor. Strategin bygger därför på att skapa innehåll som positionerar företaget som en expert med goda insikter om branschens trender och tendenser.

Läs hela

Hitta rätt strategi för dina hashtags i #sommar

4 jul, 2016

Har du ännu inte hittat helt rätt i användandet av hagshtags? Tycker du att det är svårt att veta vilka och hur många du ska lägga till? Lugn, du är inte ensam. Här tänkte vi räta ut några av de vanligaste frågetecknen och ge dig lite tips på hur du kan få bättre spridning på dina uppdateringar. Sommaren är den perfekta tiden att testa, förbättra och förfina. Så låt oss tillsammans tagga upp en stund innan det är dags att tagga ner.

Läs hela

Vilka köpta mediekanaler ger bäst effekt?

27 jun, 2016

Vi lever i en digital värld. Är det då dags att skrota dina traditionella mediakanaler? Nej, kanske inte. Allt beror på vad du säljer för produkter. Det som på pappret kan verka vara ett kostnadseffektivt media för att det har en låg kostnad per kontakt är inte självklart det som ger bäst försäljning.

Läs hela

Konsten att marknadsföra högengagemangsprodukter

17 jun, 2016

Vad är det som gör att vi väljer vissa varor bara genom att snabbt inventera minnet och gå på impuls? Medan vi lägger all vaken tid i flera veckor på att samla information i samband med valet av andra varor? Hur ser beslutsprocessen ut och vad ska man tänka på när man marknadsför det som kallas högengagemangsprodukter? Här reder vi ut några av begreppen.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication