Fem trender inom digital marknadsföring

15 nov, 2015

Vilka trender inom digital marknadsföring tar fart 2016? Vi har spanat framåt och ser fem trender som kommunikatörer behöver ha koll på. Kort sagt, 2016 blir ett händelserikt år med flera efterlängtade lanseringar som gör den digitala marknadsföringen extra spännande.

Läs hela

Sex sätt att leda förändring

2 nov, 2015

De flesta tycker förändring är förfärligt. Några få tycker det är fantastiskt. Oavsett vilket behöver vi alla bli vän med tillståndet. Det enda som är konstant är ju trots allt att saker och ting alltid kommer att förändras. Hur gör man då när man ska leda förändring? Vad behöver man tänka på för att få alla med på tåget? Här har vi samlat sex viktiga punkter som stöd i processen.

Läs hela

Fem sätt att stimulera kreativitet

27 okt, 2015

Alla strävar vi på något sätt efter att stimulera och skapa kreativitet hos våra medarbetare och kollegor. Men hur gör man egentligen för att lyckas? Vad krävs för att öppna dörrarna till nya perspektiv och okända tankar? Hur får man sina medarbetare att verkligen tänka utanför boxen?

Läs hela

Så fungerar nya tidens marknadsavdelning

20 okt, 2015

Marknadsavdelningen har äntligen fått den plats i företaget som den förtjänar. Den nya tidens marknadsavdelning sitter i förarsätet. Det är den som ser till att hjulen snurrar i takt med marknaden, att den digitala kompetensen höjs i företaget och att sälj har rätt verktyg för att öka lönsamheten. I den moderna organisationen arbetar marknad och sälj efter samma mål och den traditionella silostrukturen har rämnat till förmån för starka samarbeten.

Läs hela

Trender och fakta om YouTube

15 okt, 2015

I takt med snabbare uppkopplingar och datorer med högre kapacitet har YouTube skapat sig en stark ställning i världen som den ledande kanalen för video och rörlig bild. Allt fler företag skapar sina egna kanaler och varje dag föds nya filmfenomen med med miljontals tittare och följare. Här hittar du lite trender och fakta om YouTube.

Läs hela

Stark företagskultur viktigare än stark strategi

28 sep, 2015

Strategiarbete är ett viktigt fokusområde i all affärsrelaterad utbildning. Inte sällan är det ett primärt fokus. Företagskultur däremot är mer sällan en del av agendan. Trots att den i många fall är en viktigare framgångsfaktor än vad strategin är. Låt oss ta det steg för steg.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication