Företagspresentation i videoformat

22 sep, 2016

De senaste åren har vi sett en stor ökning av videobaserat innehåll på nätet. De sociala mediekanalerna bygger på allt mer rörligt innehåll och moderna webbsidor innehåller ofta videomaterial. Till följd av detta är det många organisationer som valt att göra sin företagspresentation i videoformat.

Läs hela

9 tips när du ska ringa en journalist

21 sep, 2016

Du har en bra nyhet och har skrivit ett jättebra pressmeddelande. Men när du skickar det till din medielista så är det ändå ingen som öppnar det. Eller så har du en nyhet som du vill att ett speciellt medium ska uppmärksamma och intervjua er om. Då kan det vara bra att ta direktkontakt och ringa en journalist.

Läs hela

Sökordsbaserad marknadsundersökning

14 sep, 2016

Varje sekund görs det 55 000 Google-sökningar i världen. Kan man göra en marknadsundersökning baserat på Googles massiva datamängd? Självklart. Google Trends gör marknadsanalysen mer precis och kan visa dagsaktuella förändringar på marknaden. Har du bra koll på hur sökningarna ser ut är det lättare att planera din digitala närvaro och marknadsföring.

Läs hela

Integrerad kommunikation gör varumärket tydligare

7 sep, 2016

Dagens köpare, både privat och professionellt, är mycket välinformerade. Innan viktiga beslut gör de flesta av oss noggrann research på Google och på våra sociala nätverk. Vi dammsuger tillgängliga kanaler på information, för att i slutänden kunna göra ett klokare och mer välunderbyggt köp. Köparna har tagit kontrollen och det som säljarna kan göra är att se till att sprida sina budskap i de kanaler där köparna väljer att finnas. För bästa effekt bör detta ske samordnat, vilket för oss in på ämnet integrerad kommunikation.

Läs hela

Så hjälper du kunden genom beslutsprocessen

30 aug, 2016

Marknadsföring har alltid varit en viktig ingrediens för att bli framgångsrik som B2B-företag. Men de senaste åren har marknadsmixen förändrats radikalt. Idag har det blivit avgörande att använda sig av digital kommunikation och online-marknadsföring för att identifiera, engagera och konvertera dagens köpare under beslutsprocessen.

Läs hela

Skapa nyfikenhet med ett litet digitalt team

23 aug, 2016

Säkert har du också sneglat avundsjukt på de nystartade, snabbväxande företag i vår omvärld som byggt sin affärsmodell på digitalt tänkande. Företag som utan hänsyn till tungt bagage, traditioner och regler konstruerats för att skapa tillväxt med hjälp av ny teknologi. Fortsätt snegla, det finns många guldkorn du kan ta med dig när det är dags för dig och ditt företag att ta klivet in i den digitala transformationen. Guldkorn som kan få hela företaget att lyfta med hjälp av ett digitalt team.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication