Employer branding i sociala medier
30 sep, 2016Employer branding har idag har blivit ett hett samtalsämne. I det här blogginlägget lägger jag fokus på varför ett företag ska aktivera sitt employer brand genom storytelling i sociala medier.
Företagspresentation i videoformat
22 sep, 2016De senaste åren har vi sett en stor ökning av videobaserat innehåll på nätet. De sociala mediekanalerna bygger på allt mer rörligt innehåll och moderna webbsidor innehåller ofta videomaterial. Till följd av detta är det många organisationer som valt att göra sin företagspresentation i videoformat.
9 tips när du ska ringa en journalist
21 sep, 2016Du har en bra nyhet och har skrivit ett jättebra pressmeddelande. Men när du skickar det till din medielista så är det ändå ingen som öppnar det. Eller så har du en nyhet som du vill att ett speciellt medium ska uppmärksamma och intervjua er om. Då kan det vara bra att ta direktkontakt och ringa en journalist.
Sökordsbaserad marknadsundersökning
14 sep, 2016Varje sekund görs det 55 000 Google-sökningar i världen. Kan man göra en marknadsundersökning baserat på Googles massiva datamängd? Självklart. Google Trends gör marknadsanalysen mer precis och kan visa dagsaktuella förändringar på marknaden. Har du bra koll på hur sökningarna ser ut är det lättare att planera din digitala närvaro och marknadsföring.
Integrerad kommunikation gör varumärket tydligare
7 sep, 2016Dagens köpare, både privat och professionellt, är mycket välinformerade. Innan viktiga beslut gör de flesta av oss noggrann research på Google och på våra sociala nätverk. Vi dammsuger tillgängliga kanaler på information, för att i slutänden kunna göra ett klokare och mer välunderbyggt köp. Köparna har tagit kontrollen och det som säljarna kan göra är att se till att sprida sina budskap i de kanaler där köparna väljer att finnas. För bästa effekt bör detta ske samordnat, vilket för oss in på ämnet integrerad kommunikation.
Så hjälper du kunden genom beslutsprocessen
30 aug, 2016Marknadsföring har alltid varit en viktig ingrediens för att bli framgångsrik som B2B-företag. Men de senaste åren har marknadsmixen förändrats radikalt. Idag har det blivit avgörande att använda sig av digital kommunikation och online-marknadsföring för att identifiera, engagera och konvertera dagens köpare under beslutsprocessen.