Konsten att bygga en riktigt bra landningssida
9 feb, 2017För att du ska lyckas bra med dina digitala aktiviteter kan du ha stor nytta av genomtänkta och väl fungerade landningssidor. Hur ser då receptet på en riktigt bra landningssida ut? Givetvis är snygg design en viktig ingrediens men det krävs också en stor portion kunskap. Det finns massor med resultat från olika tester som visar på vad som verkligen fungerar. Varför inte inspireras av dessa?
Innehållsmarknadsföring: fokus på 3 innehållstyper
2 feb, 2017En bra digital närvaro bygger på ett kvalitativt innehåll. För att skapa varierande och intressant innehållsmarknadsföring ska kommunikationen bestå av olika typer av innehåll. Olika innehållstyper är relevanta i olika kanaler och för olika målgrupper. Därför är det bra att tydligt strukturera innehållsmarknadsföringens ämnen efter olika målsättningar.
Vad bör en krisplan innehålla?
19 jan, 2017När en kris drabbar företaget kan även den mest kallsinniga chef tappa huvudet och börja prioritera fel. Då är det viktigt att ha en krisplan som hjälper en att veta hur man bör agera och i vilken ordning. Nedan kan du i korta drag läsa vad en krisplan bör innehålla.
5 bra tjänster för att dela stora filer
3 jan, 2017På jobbet delar vi ständigt dokument med kollegor, kunder och partners. I de flesta fall går det utmärkt att bifoga mindre filer via ett vanligt e-mail, men du har säkert märkt begränsningarna när du behöver dela stora filer, såsom filmer eller omfattande PowerPoint-presentationer.
Detta måste du känna till om journalister
22 dec, 2016Nedskärningar på redaktionerna och högre krav på att skapa innehåll för fler kanaler. Det är verkligheten för många journalister idag. Vi har tittat närmare på journalistens roll i det nya medielandskapet. Som PR-ansvarig, kommunikatör och bloggare ska man vara medveten om deras utmaningar och förstå vad som triggar dem.
Virtual reality och augmented reality
15 dec, 2016VR-glasögonen blev årets julklapp. För tredje året i rad tar smarta prylar förstaplatsen på listan. Det ger en sneakpeak på hur våra liv kommer att se ut om bara några år. Tekniken blir smartare och gör mer än vad vi ber den om. I det här inlägget berättar vi mer om virtual reality och augmented reality och hur företag kan experimentera med virtuella kundupplevelser.