Kategorier
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
VR-glasögonen blev årets julklapp. För tredje året i rad tar smarta prylar förstaplatsen på listan. Det ger en sneakpeak på hur våra liv kommer att se ut om bara några år. Tekniken blir smartare och gör mer än vad vi ber den om. I det här inlägget berättar vi mer om virtual reality och augmented reality och hur företag kan experimentera med virtuella kundupplevelser.Virtual reality och augmented reality När det kommer till virtual reality och augmented reality tänker vi kanske i första hand på spel, nöjen och nördiga specialintressen. Men VR- och AR-prylar kommer att integreras i våra livsmönster och i snabb takt kommer vi att se fler och fler företag experimentera och utveckla interaktiva virtuella miljöer för varumärke och produkter. Även om tekniken är längst utvecklad inom spelvärlden, men vi ser också en stark utveckling inom bygg, vård och rehabilitering, pedagogik och utbildning, mode och träning. Men vad är då virtual reality och augmented reality, och vad skiljer dem åt? De har mycket gemensamt men bjuder på ganska olika upplevelser.