Hur gör du ett inlägg som alla vill dela?

21 feb, 2017

Plötsligt händer det. Ett inlägg på Facebook, Linkedin eller Twitter tar fart och börjar delas. Som en löpeld sveper det över världen. Är det en slump? Eller finns det en förklaring? Svaret på frågan om vad som gör att vi vill dela ett inlägg hittar vi, som så ofta, i våra hjärnors mörka skrymslen.

Läs hela

Opinionsbilda med sociala medier

13 feb, 2017

Ett bra sätt att väcka uppmärksamhet är att ta ställning i ett aktuellt ämne. Syftet med att opinionsbilda kan vara att lyfta upp en fråga på den politiska agendan, men precis lika gärna att bygga sitt varumärke eller att skapa medvetenhet om ett problem som man har en lösning till. Tack vare sociala medier är det idag enklare än någonsin att komma i kontakt med både beslutsfattare och den breda allmänheten. Samtidigt är det viktigt att vara medveten om att olika kanaler fyller olika funktion. Genom att anpassa budskapet efter de olika medium som man använder sig av blir opinionsbildningen mer effektiv.

Läs hela

Konsten att bygga en riktigt bra landningssida

9 feb, 2017

För att du ska lyckas bra med dina digitala aktiviteter kan du ha stor nytta av genomtänkta och väl fungerade landningssidor. Hur ser då receptet på en riktigt bra landningssida ut? Givetvis är snygg design en viktig ingrediens men det krävs också en stor portion kunskap. Det finns massor med resultat från olika tester som visar på vad som verkligen fungerar. Varför inte inspireras av dessa?

Läs hela

Innehållsmarknadsföring: fokus på 3 innehållstyper

2 feb, 2017

En bra digital närvaro bygger på ett kvalitativt innehåll. För att skapa varierande och intressant innehållsmarknadsföring ska kommunikationen bestå av olika typer av innehåll. Olika innehållstyper är relevanta i olika kanaler och för olika målgrupper. Därför är det bra att tydligt strukturera innehållsmarknadsföringens ämnen efter olika målsättningar.

Läs hela

Vad bör en krisplan innehålla?

19 jan, 2017

När en kris drabbar företaget kan även den mest kallsinniga chef tappa huvudet och börja prioritera fel. Då är det viktigt att ha en krisplan som hjälper en att veta hur man bör agera och i vilken ordning. Nedan kan du i korta drag läsa vad en krisplan bör innehålla.

Läs hela

5 bra tjänster för att dela stora filer

3 jan, 2017

På jobbet delar vi ständigt dokument med kollegor, kunder och partners. I de flesta fall går det utmärkt att bifoga mindre filer via ett vanligt e-mail, men du har säkert märkt begränsningarna när du behöver dela stora filer, såsom filmer eller omfattande PowerPoint-presentationer.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication