Annorlunda sätt att skapa ny webbplats

12 jun, 2017

Den senaste tiden har vi på Navigator varit med och lanserat en ny webbplats varannan vecka. I vissa fall är det enklare hemsidor för medelstora företag i wordpress, i andra fall är det komplexa lösningar för globala koncerner i allt från Drupal till Sitecore. Allt fler företag inom B2B, har insett fördelarna med vårt sätt att tänka kring webbplatsen och den digitala kontexten. Men vad är det egentligen som är annorlunda med vårt sätt att skapa ny webbplats jämfört med andras?

Läs hela

Så tar du content marketing för B2B till nästa nivå

30 maj, 2017

Enligt en undersökning från the Content Marketing Institute använder sig 89 procent av de amerikanska företagen inom B2B av content marketing.

Läs hela

Så använder du PR för att förbättra din SEO

22 maj, 2017

SEO, eller sökmotoroptimering, har blivit ett framgångsrikt verktyg för företag att driva trafik till den egna hemsidan och därigenom inleda den digitala kundresan. Det finns många sätt att arbeta med sin egen webb för att bli sökbar, men i takt med att allt fler företag inser vikten av sökmotoroptimering krävs det också mer av din hemsida för att den ska bli hittad. Då räcker det inte längre med så kallad onpage-optimering, d.v.s. att aktivt analysera sökbeteenden och använda sig av utvalda sökord. Istället är det dags att använda sig av offpage-optimering och kombinera PR och SEO i ditt arbete för att få andra att länka till din sida.

Läs hela

Så optimerar du text för semantiskt sök

11 maj, 2017

Att bli hittad, och bli hittad på rätt innehåll, är idag en viktig framgångsfaktor för alla som arbetar med kommunikation online. Företag och kommunikationsbyråer lägger mycket resurser på att producera sökmotoroptimerat innehåll som ska leda potentiella kunder i rätt riktning. Men i takt med att Google och de andra sökmotorerna finslipar sina algoritmer blir det allt viktigare att även optimera innehållet för semantiskt sök. Det innebär att täcka in hela ämnet som är föremål för sökningen, inte bara de faktiska sökorden.

Läs hela

Internet of Things på tre minuter

1 maj, 2017

Det finns många främmande och svårförståeliga begrepp inom digital utveckling och Internet of Things är ett av dem. Denna teknikutveckling har fått ett starkt genomslag i medier, men vad handlar det egentligen om? Vi reder ut de mest grundläggande delarna för dig som vill ha bättre koll på vad begreppet innebär.

Läs hela

Nyhetsbrev för B2B – idag och i framtiden

21 apr, 2017

Nyhetsbrev har under en längre tid varit en bestående och viktig kommunikationskanal inom b2b-marknadsföring. Något som kan tyckas anmärkningsvärt med tanke på den föränderliga värld vi lever i, där det ofta krävs både tid och intresse för att hänga med i marknadsföringens utveckling. Samtidigt har den explosionsartade ökningen av sociala medier lett till att många tänkt att nyhetsbrev är helt utslagna. Men faktum är att nyhetsbrevets fördelar kvarstår och dessutom förutspås en god framtid.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication