Intresset för wearables fortsätter att öka

15 apr, 2016

Det pratas vitt och brett om wearables som det nya stora inom teknik. Och vi har alla sett, eller kanske rentav själva köpt, en Apple Watch eller ett Fitbit träningsarmband. Men även om dessa produkter är två bra exempel på vad wearables handlar om så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen. 2016 blir året då wearables tar steget fullt ut från kul accessoarer till riktiga nyttoprylar.

Läs hela

Digitaliseringen förändrar din B2B-marknadsföring

7 apr, 2016

Digitaliseringen framställs ofta som en större utmaning för business to business än för business to consumer. Konsumentkommunikationen kan tyckas ha bättre förutsättningar för att digitaliseras: den är mer snabbfotad, konceptbaserad och personlig än digital b2b-marknadsföring. Det stämmer till viss del, exempelvis är e-handel mycket vanligare bland konsumentvaror än varor till företag, trots att handel mellan företag har en större omsättning än konsumentvaror.

Läs hela

Produktlansering – en kort guide

1 apr, 2016

Har ditt företag en produktlansering på gång? Med en strategisk plan blir nyhetsspridningen större och försäljningen ökar. Omfattande research, tidig kanalbearbetning och en tydlig kommunikationsstrategi är nycklarna till en bra produktlansering. Nedan kan du läsa några tips på hur man skapar uppmärksamhet för en ny produkt.

Läs hela

Exponentiella teknologier – 3D-skrivare

30 mar, 2016

Tänk dig en framtid där du kan printa din egen mat hemma i köket, innehållande exakt rätt ingredienser och näring för dina behov just i den stunden. En framtid där du kan skriva ut dina egna kläder i vilka färger och material du vill, när du vill och med exakt rätt passform. Det är ingen tvekan om att 3D-skrivare kommer att vända upp och ned på världen som vi känner den. Och utvecklingen går med exponentiell fart.

Läs hela

Fyra viktiga frågor för en debattartikel

24 mar, 2016

En debattartikel är en argumenterande text där man tar ställning i en fråga. Genom att formulera en ståndpunkt etablerar du och ditt företag er som en part eller expert i media. Rätt använt kan det vara ett effektivt verktyg för att stärka sin position inom ett visst område.

Läs hela

Exponentiella teknologier – artificiell intelligens

21 mar, 2016

Vi går en spännande framtid till mötes. Men också en framtid som är näst intill omöjlig att förutspå. Det är just nu alldeles för många teknologier som befinner sig i exponentiell tillväxt och som samtidigt påverkar varandra för att det ska vara möjligt att ställa något som kommer i närheten av en tillfredsställande framtidsprognos. Tyvärr. 3D-skrivare, Robotics, Virtual och Augmented Reality, Drönare, Internet of Everything är bara några exempel på de exponentiella teknologier som kommer att vända upp och ned på tillvaron. Både för oss människor och för en lång rad industrier. En annan är artificiell intelligens.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication