Bygg förtroende med person-PR
11 dec, 2016Att arbeta med person-PR är viktigt när man vill stärka sitt varumärke. Det gäller inte minst nu i det nya digitala landskapet där sociala medier och event är betydande beståndsdelar för att bygga förtroende. Men hur ska man då tänka och vem ska man välja att föra fram?
Konsten att väcka uppmärksamhet
1 dec, 2016Under årtionden har det pratats om att bruset ökar, att det är allt svårare att nå ut. Hur ska just vårt budskap väcka uppmärksamhet? När det konkurrerar med tusentals andra budskap som forsar fram genom mängder av kanaler på en och samma gång? Svaret är att det faktiskt inte är så svårt. För trots den digitala utvecklingen och överflödet av möjligheter att kommunicera, är våra hjärnor fortfarande kvar på stenåldern. Vi reagerar instinktivt utifrån de behov vi hade när vi vandrade runt på savannen och försökte undvika att bli uppätna av sabeltandade tigrar. Något som vi kan dra nytta av när vi vill väcka vår målgrupps uppmärksamhet – och behålla den.
Så designar du ett bra formulär som konverterar
23 nov, 2016Okej, någon med ett behov har hittat dig och ditt företags webbplats. Personen är intresserad av dina tjänster och vill veta mer. Du har precis tagit fram en ny e-bok i ämnet. Men hur får du personen att lämna sin e-postadress? Så att du får koll på vem personen är? Med andra ord, hur utformar du ett friktionsfritt och bra formulär som får mottagaren att agera.
Tio saker du bör göra som företag på LinkedIn
16 nov, 2016De senaste åren har LinkedIn utvecklats till ett riktigt bra verktyg för allt fler företag. Från att ha handlat mest om social närvaro och rekrytering är LinkedIn idag det starkast etablerade nätverket för dig som är verksam inom B2B. Vad bör du då gära som företag på LinkedIn?
Bra storytelling som redskap för ditt PR-arbete
14 nov, 2016I och kring organisationer cirkulerar berättelser eller storytelling som skapas av människorna i verksamheten, där företagskultur och värderingar är kopplat till företagets identitet. Genom att använda bra storytelling i PR-arbetet, når du ut med dina budskap och kommunicerar med din publik på ett sätt som ett pressmeddelande inte skulle kunna.
Apple fortfarande värdefullaste varumärket
11 nov, 2016Även 2016 hittar vi Apple överst bland världens högst värderade varumärken med Google som stark tvåa. En bra bit därefter kommer Coca-Cola tillsammans med Microsoft och Toyota. Men vad är det egentligen som gör Apple så framgångsrikt? Och vad karaktäriserar de snabbast växande varumärkena på listan?