Mobile-first index blir avgörande för SEO
15 feb, 2018Vi har tidigare skrivit om Google rankbrain och det arbete som krävs för att få goda resultat i organiska sökningar. Och trots att Google är hemlighetsfulla kring de algoritmer som värderar sökresultaten, går det att läsa ut vissa trender. En tydlig trend är användbarhet. Det syns bland annat i att Google rullar ut mobile-first index.
SEO för B2B, del 3: HTML
8 feb, 2018Sökmotoroptimering för B2B-företag skiljer sig markant från hur det fungerar inom konsumentvärlden. Det handlar mindre om volym och mer om relevans. Det viktigaste är inte hur många som söker på ett visst ord eller viss fras. Det viktigaste är att rätt person hittar just dig och din sida. Därför brukar vi tala om kvalitativ SEO när det gäller B2B. Men hur gör du då för att tänka kvalitativ SEO?
Femvertising – bra eller dåligt?
23 jan, 2018Ska företag ligga i framkant när det gäller att förändra attityder och motverka fördomar? Eller är uppdraget att sälja produkter det viktigaste? Stereotyperna som dominerar reklamen har lett till att vissa företag aktivt tar ställning och gör normbrytande reklam. Begreppet femvertising handlar om att slå mynt av den feministiska rörelsen och skapa reklamkampanjer som aktivt bejakar kvinnor. Ärlig feminism eller sunkig kapitalism? Tja, kanske lite av båda.
3 fördelar med att anlita en copywriter
16 jan, 2018Idag produceras det mer text än någonsin. Alla kan skriva. Och skriven text är fortfarande det mest överlägsna sättet att förmedla information till ett stort antal människor. Fördelarna ligger i enkelheten och kostnadseffektiviteten i att producera text. Men det paradoxala är att i enkelheten ligger också svårigheten. Även om alla kan skriva är det inte alla som har erfarenheten, språkkänslan och tiden för att skapa texter som uppmärksammas, förmedlar relevanta budskap och engagerar mottagaren. Då kan det vara läge att anlita en copywriter, en person som har som huvuduppgift att producera effektiva texter i kommersiellt syfte. Nedan kan du läsa om tre egenskaper hos en copywriter som kan lyfta ditt företags kommunikation till nya nivåer.
SEO för B2B, del 2: Arkitektur
8 jan, 2018Sökmotoroptimering för B2B-företag skiljer sig markant från hur det fungerar inom konsumentvärlden. Det handlar mindre om volym och mer om relevans. Det viktigaste är inte hur många som söker på ett visst ord eller viss fras. Det viktigaste är att rätt person hittar just dig och din sida. Därför brukar vi tala om kvalitativ SEO när det gäller B2B. Men hur gör du då för att tänka kvalitativ SEO?
10 hetaste trenderna kring digital transformation 2018
12 dec, 2017Precis som i år kommer unika användarupplevelser, big data, smarta maskiner och förändring i sig att vara viktiga ingredienser även nästa år. Men det finns ändå en hel del nytt att ta ställning till. Och många företeelser som går från ”buzzword” till verklighet när det gäller digital transformation.