Vilka olika varumärkesstrukturer finns det?
21 aug, 2019Normalt sätt brukar man prata om att det finns fyra olika varumärkesstrukturer. Alla har sina fördelar och nackdelar. Vilken du bör välja beror helt på vad du vill uppnå.
9 fördelar med en tydlig varumärkesarkitektur
14 aug, 2019Att välja rätt varumärkesarkitektur och att ha en tydligt definierad strategi är grunden för att lyckas med sitt varumärkesarbete. Utan en genomtänkt struktur är det stor risk att du blir otydlig och inte når dina målsättningar, oavsett om det gäller försäljning eller kännedom på marknaden.
Skapa konverteringar med content offers
18 jun, 2019Idétorka är en vanlig åkomma som drabbar många contentskapare. Har du redan vänt ut och in på varenda relevant ämne på bloggen och i sociala medier? Perfekt! Då har du allt som krävs för att skapa attraktiva content offers som både genererar leads och hjälper dig att etablera dig som kunskapsledare på ditt område.
Bättre samarbete och fler nya kunder med SLA
5 jun, 2019Har du hört talas om Smarketing? Sammanslagningen av sales och marketing innebär att sälj- och marknadsavdelningen slutar arbeta i silos och istället samverkar. När teamen börjar prata samma språk och använda samma processer, system och siffror kan de tillsammans åstadkomma underverk.
Färre leads men mer intäkter med rätt MQL och SQL
4 jun, 2019Färre leads kan ibland generera mer intäkter. Låter det konstig? Egentligen är det logiskt. För många verksamheter, framför allt inom B2B, handlar det inte om att skaffa så många leads som möjligt, utan om att skaffa rätt leads, kvalificerade leads, som är intressanta att bearbeta.
Så kartlägger du B2B-kundresor
17 maj, 2019Vad vill kunden höra? Vad behöver hen veta för att överväga en viss produkt eller tjänst? Hur kommunicerar man rätt? Det är fullt möjligt att kommunicera rätt budskap, till rätt person, vid rätt tidpunkt, svårigheten är ”bara” att klura ut exakt vad rätt är. Ett sätt att tackla denna tankenöt är att kartlägga kundernas köpprocesser, deras kundresor. Alla kunder är förstås olika och går igenom olika processer, men vissa gemensamma riktlinjer kan vara bra att utgå ifrån för att styra kommunikationen åt rätt håll.