Vilket är bästa systemet för inbound marketing?

27 feb, 2019

Enligt beräkningar kommer marknaden för system inom inbound marketing och marketing automation vara värd hela 5,5 miljarder under 2019. Behovet av att kunna hantera och segmentera leads och konvertera dem till kunder har alltid varit utmaningen för marknad och sälj, och i synnerhet att kunna göra det skalbart och automatiserat. Dörren har öppnats för nya mjukvaror och idag är ett marketing automation-system ett av de viktigaste verktygen för att skapa personaliserade och relevanta kommunikationsflöden.

Läs hela

Vässa SEO-strategin med Topic clusters och Pillar pages

18 feb, 2019

Hur vi söker på nätet har förändrats mycket över de senaste åren. Vi ser en tydlig trend i att sökfrågorna blir allt längre och mer komplexa. En bidragande faktor är såklart Voice search, som gjort att våra sökningar rört sig från enskilda sökord staplade efter varandra, till att likna ett samtal med en kompis. En kompis du kallar Siri, Alexa eller Cortana.

Läs hela

Fem saker som företagsbloggar borde lära sig av vanliga bloggare

6 feb, 2019

I veckan släpptes årets vinnare i vår tävling Sveriges bästa branschblogg. Det är fjärde året i rad som vi utser den bästa företagsbloggen inom tio utvalda branscher. Nytt för i år är att B2B-bloggarna knappar in på B2C, som tidigare år dominerat i poängräkningen. Roligt, tycker vi på Navigator såklart, eftersom vi ofta jobbar tillsammans med B2B-kunders bloggar.

Läs hela

Vad innebär phishing?

31 jan, 2019

Phising, eller på svenska nätfiske, kallas den olagliga metod som används för att stjäla pengar genom att komma över känslig information på internet. Det kan göras på många olika sätt; exempelvis genom att installera skadliga program på din dator eller genom att övertyga dig om att du själv lämnar ut informationen i trygga händer. Ett typiskt phising-försök är oftast utformat som ett mejl som ser ut att komma från en bank, och kan då innehålla en uppmaning om att logga in snarast möjligt samt en länk till en falsk webbsida.

Läs hela

Vilket syfte driver ditt varumärke?

31 jan, 2019

Att vision och mission är viktiga ingredienser i ditt varumärkesarbete har du säkert koll på. Men visste du att syftet, ditt ”purpose” eller ditt ”varför” är en minst lika avgörande pusselbit. Och det är en pusselbit som ökar i betydelse för varje dag som går. Idag skulle man till och med kunna säga en verksamhet utan ett definierat syfte ur flera perspektiv saknar mening, åtminstone i ögonen på potentiella kunder och prospects. Så vad är syftet med din verksamhet?

Läs hela

Är annonseringen död?

22 jan, 2019

Annons. När tänkte du det ordet senast? Begreppet börjar mer och mer kännas som en relik från 1900-talet. Som ett störande avbrott i vår mediakonsumtion. Oavsett sammanhang, privat eller i jobbet, väljer vi ofta bort annonser. I TV. I mailen. Online. I slutet av 2018 använde 34% av svenskarna en adblocker, enligt statistikportalen Statista. Det innebär att en tredjedel av svenskarna inte går att nå via annonsering online.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication