Ett medielandskap i ständig förändring

25 nov, 2014

Redan när internet kom, i början på 90-talet, diskuterades hur traditionella medier skulle förhålla sig och hänga med i utvecklingen. En del har tagit väl vara på de nya möjligheterna medan andra hamnat på efterkälken. Mycket i vårt medielandskap har förändrats, och ännu mer kommer att förändras framöver.

Läs hela

Facebook lanserar alternativ till LinkedIn

25 nov, 2014

När det kommer till sociala nätverk verkar de flesta människor föredra tydliga strukturer. Vi delar in livet i jobb och fritid, och i olika intressen. Därför använder vi Facebook till vänner och familjer, LinkedIn för jobbrelationer, Instagram för våra bilder och Twitter för ämnesrelaterade intressen. Även om Facebook greppar över flera av dessa områden har man länge kämpat om företagsanvändarna, men nu verkar man vara redo att satsa på en specialiserad tjänst riktad till just dessa. Ett alternativ till LinkedIn.

Läs hela

Allt du behöver veta om Marketing Automation

21 nov, 2014

Det globala landskapet har förändrats radikalt på kort tid och det kommer att fortsätta förändras i ett allt högre tempo. Den digitala transformationen har vänt upp och ned på den värld som vi och våra varumärken lever och verkar i. Ett faktum som idag ställer helt nya krav på din organisation och helt nya förväntningar på dig som arbetar med marknadskommunikation och försäljning. I det här inlägget hjälper dig att få koll på de viktigaste delarna inom Marketing Automation.

Läs hela

Minskad oro för problem på nätet

20 nov, 2014

Diskussionen kring risker med att använda internet går i vågor, ofta knutet till uppmärksamhet i media. Enligt undersökningen ”Svenskarna och internet 2014” är den allra vanligaste typen av problem på nätet att ha fått falska förfrågningar från myndigheter, banker eller spelföretag. Nästan lika vanligt är det att ofrivilligt ha hamnat på en porrsida.

Läs hela

Lurkers i gott sällskap

19 nov, 2014

När man besöker sociala nätverk och andra interaktionsforum på internet, får man känslan av enorm aktivitet från många olika håll. Men faktum är att den allra största delen av besökarna inte deltar aktivt själva, utan bara läser och tittar på sådant som andra postat – så kallade lurkers.

Läs hela

Fildelning minskar – lättare att ta betalt för innehåll

18 nov, 2014

Den stora frågan har länge varit hur man ska kunna hitta en modell för att kunna ta betalt för innehåll på nätet. Många kämpar fortfarande i motvind, exempelvis nyhetsbranschen, men när det gäller musik och film syns en ljusning.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication