Kategorier
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Brainwriter kan kategoriseras som ”wearable technology” och innefattar teknologi som man bär på kroppen. Tanken bakom är att man ska kunna ägna sig åt design och skapa konst utan att använda kroppen. Idén bygger på den tidigare uppfinningen Eyewriter.
Konceptet brainwriter
Brainwriter startade som ett projekt, framtaget av Not Impossible Now, anpassat för en känd graffitikonstnär vid namn Tony Quan som diagnostiserats med ALS (amyotrofisk lateral skleros). Sjukdomen innebär att nervceller i hjärnan, ryggmärgen och hjärnstammen dör vilket gör att kroppens rörlighet blir kraftigt begränsad. Brainwriter har skapats som ett open-source projekt, designat för allmänheten att modifiera och experimentera med, och den första allmänna utställningen av projektet ägde rum mellan juli och september i år.