3D-printing – revolution eller bubbla?
19 mar, 2015Entusiasterna talar om en tredje industriell revolution. Belackarna kallar det en bubbla. Det råder ingen tvekan om att digital tillverkning eller 3D-printing är ett av de hetaste ämnena just nu. Det är dags att reda ut begreppen och försöka förstå potentialen.
10 mätpunkter du absolut bör följa
16 mar, 2015Att kunna mäta är givetvis en av de stora fördelarna med den digitala världen. Men vet du vilka mätpunkter du ska följa? Och hur? Det är inte alldeles enkelt för den som är ovan att djupdyka i Google Analytics och dra någon vettig slutsats av all information kring sin egna sajt.
Vad är content marketing?
11 mar, 2015Content marketing är ett hett modeord inom kommunikation. Alla “vet” att man bör ägna sig åt content marketing, betydligt färre har en plan för hur just deras företag ska hantera uppgiften. Och handen på hjärtat, vet du vad content marketing är – egentligen?
Ökad innovationstakt ger större patientmakt
8 mar, 2015Om fem till tio år kommer en full mänsklig DNA-sekvensering kosta mindre än en kopp kaffe, ta bara några minuter och vara lika vanligt som ett blodprov. Medicin har i allt högre grad förvandlats till informationsteknologi och utvecklas exponentiellt. Nyligen kom ett beslut i USA som lär skapa ytterligare ökad innovationstakt och i sin tur ännu större patientmakt.
Fem skäl till varför big data är viktigt
4 mar, 2015Det som först möttes med skepsis och förundran har idag förvandlats till något som alla efterfrågar, omfamnar och utnyttjar. Big data, bra data, rätt data och ren data är en kritisk framgångsfaktor och bristen på data eller för mycket ”dirty data” är idag kanske det största hotet för många företag.
Sju saker som ofta saknas på en B2B-blogg
2 mar, 2015För ett B2B-företag är en bra blogg ett av de effektivaste sätten att etablera sig hos sina målgrupper och i branschen som kunskapsledare. Studier visar att närmare 80 procent av företagen som har en B2B-blogg ser positiva resultat kopplat till ROI (return on investment) från sin kommunikation i egna kanaler och sociala medier. Dessutom hjälper den till att skapa lojalitet och kännedom kring varumärket. Men många B2B-bloggar skulle med relativt enkla medel kunna vara långt mer framgångsrika än de är.