Världen år 2025 – hur ser den ut?

23 mar, 2015

Solen är vår primära energikälla. Sjukdomar som demens och alzheimers är bortglömda. Livslängden har ökat dramatiskt tack var fullständig kontroll av vårt DNA. Alla har tillgång på mat som odlas inomhus med genmodifierade grödor. Det är en del av världen år 2025 som Thomson Reuters presenterar i sin nya framtidsrapport ”The world in 2025 – 10 predictions of innovation”. Men det finns mycket mer intressant att ta del av.

Läs hela

3D-printing – revolution eller bubbla?

19 mar, 2015

Entusiasterna talar om en tredje industriell revolution. Belackarna kallar det en bubbla. Det råder ingen tvekan om att digital tillverkning eller 3D-printing är ett av de hetaste ämnena just nu. Det är dags att reda ut begreppen och försöka förstå potentialen.

Läs hela

10 mätpunkter du absolut bör följa

16 mar, 2015

Att kunna mäta är givetvis en av de stora fördelarna med den digitala världen. Men vet du vilka mätpunkter du ska följa? Och hur? Det är inte alldeles enkelt för den som är ovan att djupdyka i Google Analytics och dra någon vettig slutsats av all information kring sin egna sajt.

Läs hela

Vad är content marketing?

11 mar, 2015

Content marketing är ett hett modeord inom kommunikation. Alla “vet” att man bör ägna sig åt content marketing, betydligt färre har en plan för hur just deras företag ska hantera uppgiften. Och handen på hjärtat, vet du vad content marketing är – egentligen?

Läs hela

Ökad innovationstakt ger större patientmakt

8 mar, 2015

Om fem till tio år kommer en full mänsklig DNA-sekvensering kosta mindre än en kopp kaffe, ta bara några minuter och vara lika vanligt som ett blodprov. Medicin har i allt högre grad förvandlats till informationsteknologi och utvecklas exponentiellt. Nyligen kom ett beslut i USA som lär skapa ytterligare ökad innovationstakt och i sin tur ännu större patientmakt.

Läs hela

Fem skäl till varför big data är viktigt

4 mar, 2015

Det som först möttes med skepsis och förundran har idag förvandlats till något som alla efterfrågar, omfamnar och utnyttjar. Big data, bra data, rätt data och ren data är en kritisk framgångsfaktor och bristen på data eller för mycket ”dirty data” är idag kanske det största hotet för många företag.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication