Kategorier
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
Det som först möttes med skepsis och förundran har idag förvandlats till något som alla efterfrågar, omfamnar och utnyttjar. Big data, bra data, rätt data och ren data är en kritisk framgångsfaktor och bristen på data eller för mycket ”dirty data” är idag kanske det största hotet för många företag.
Big data är viktigt
Men vad är nästa steg? Att sia om framtiden för big data är både vanskligt och svårt. En sak är dock säker, mängden data fortsätter att växa exponentiellt och kostnaden för att lagra data fortsätter att dyka. 90 procent av all information är mindre än två år gammal och datakapaciteten utvecklas mer för varje timme än den gjorde de första 90 åren som sedan datorn uppfanns. Här kommer fem tips på vi på hur vi på Navigator förutspår att framtiden kommer att se ut inom big data.