Så fungerar nya tidens marknadsavdelning

20 okt, 2015

Marknadsavdelningen har äntligen fått den plats i företaget som den förtjänar. Den nya tidens marknadsavdelning sitter i förarsätet. Det är den som ser till att hjulen snurrar i takt med marknaden, att den digitala kompetensen höjs i företaget och att sälj har rätt verktyg för att öka lönsamheten. I den moderna organisationen arbetar marknad och sälj efter samma mål och den traditionella silostrukturen har rämnat till förmån för starka samarbeten.

Läs hela

Trender och fakta om YouTube

15 okt, 2015

I takt med snabbare uppkopplingar och datorer med högre kapacitet har YouTube skapat sig en stark ställning i världen som den ledande kanalen för video och rörlig bild. Allt fler företag skapar sina egna kanaler och varje dag föds nya filmfenomen med med miljontals tittare och följare. Här hittar du lite trender och fakta om YouTube.

Läs hela

Stark företagskultur viktigare än stark strategi

28 sep, 2015

Strategiarbete är ett viktigt fokusområde i all affärsrelaterad utbildning. Inte sällan är det ett primärt fokus. Företagskultur däremot är mer sällan en del av agendan. Trots att den i många fall är en viktigare framgångsfaktor än vad strategin är. Låt oss ta det steg för steg.

Läs hela

Skapa förtroende med rätt presentationsteknik

24 sep, 2015

Någon har sagt att det finns två typer av presentationer. Den du gjorde och den du önskar att du hade gjort. Att tala inför grupp är en gigantisk utmaning för många. Hjärtat bultar, svetten lackar och hjärnan slutar fungera. Men det finns flera anledningar att öva upp sin presentationsförmåga. Och det går, precis som med så mycket annat är det enda riktiga botemedlet för rätt presentationsteknik övning, övning och åter övning. Samt våra fem enkla tips så klart.

Läs hela

Samlad fakta om Google+

21 sep, 2015

Google+ har ännu inte blivit riktigt stort i Sverige men bland annat i USA är kanalen väletablerad och spridd inom utvalda kretsar. Om du inte har kollat närmare på din fakta om Google+  kan det vara dags. Inte minst i SEO-syfte eftersom Google älskar Google+.

Läs hela

Bygga varumärke med strategiska partners

16 sep, 2015

Ett bra sätt att bygga varumärke och öka försäljning är med hjälp av strategiska partners. Tillsammans kan ni bli ett kraftfullt team som nätverkar på olika håll och genererar affärer åt varandra. Men hur gör man för att lyckas? Vilka partners ska man välja ut? Och vad behöver man veta för att hjälpa sina partners att hitta rätt business. Det ska vi försöka räta ut här.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication