5 kritiska misstag inom hållbarhetskommunikation
29 aug, 2024Att kommunicera företagets hållbarhetsarbete är inte längre bara en möjlighet – det är en nödvändighet. Men i takt med att trycket ökar på företag att ta mer ansvar för miljö- och etiska aspekter, finns risken att de överdriver sina insatser, vilket kan leda till förlorat förtroende hos kunderna. Samtidigt växer oron för att göra fel och bli fälld, vilket resulterar i att många företag kommunicerar för lite, eller inte alls. Detta skapar en annan problematik – att viktiga hållbarhetsfrågor hamnar i skymundan.
Slow cooking i reklamverkstan ger bäst resultat
27 aug, 2024Inom kommunikation lever drömmen om den perfekta leveransen. Eller rättare sagt, en del verkar fortfarande tro att den är möjlig. Att kommunikationsbyrån kan leverera enligt den heliga treenigheten Snabbt, Bra och Billigt. Men som vi lärt oss är detta en omöjlighet, du kan bara få två av dessa parametrar samtidigt. En måste bort.
7 tips – så skriver du en bra rubrik för B2B
14 aug, 2024Att skriva en bra rubrik är en konst, särskilt inom B2B där målet med en text ofta är att attrahera en redan kunnig målgrupp. Det spelar ingen roll hur intressant eller spännande din text är, utan en bra rubrik är risken stor att den inte blir läst överhuvudtaget.
Hur påverkar AI sökbeteendet?
19 jun, 2024Google lanserade nyligen AI Overview, en ny funktion i Google Sök som använder generativ AI för att presentera svar på frågor eller sammanfattningar av ämnen. Än finns funktionen bara tillgänglig för användare i USA, men planen är att rulla ut den på bred front innan årets slut.
Så fångar du journalisternas uppmärksamhet
10 jun, 2024För många som jobbar inom kommunikation och marknadsföring handlar en stor del av arbetet om att nå ut med sitt budskap till olika intressenter. Förutom kunder är journalister ofta några som förväntas fånga upp budskapet. Men var söker journalisterna information, och hur ska den förpackas för att skapa genomslag?
Med HubSpot mot oändligheten och vidare
3 jun, 2024Är du redan en erfaren Hubspot-användare, eller är du nyfiken på vad plattformen kan göra för din organisation? I så fall har du kommit rätt. HubSpot är en ständigt levande organism med tentakler som numera når nästan alla tänkbara digitala kontaktytor. I det här blogginlägget kikar vi närmare på några av de nya värdefulla funktioner som verktyget erbjuder.