Varför är det viktigt att definiera varumärkets syfte?

14 apr, 2020

Har du någon gång frågat dig själv varför ditt företag finns till, utöver att generera intäkter? Det är inte alltid lätt att hitta mening i allt vi gör, men det finns många fördelar med att definiera syftet med ditt varumärke. Dels för att öka antalet trogna kunder, dels för att skapa en känsla av stolthet hos medarbetarna.

Läs hela

SEO 2020: Din optimala guide för att synas

3 mar, 2020

Syns du inte, finns du inte brukar det heta. Men vi vågar påstå att syns du inte på Google, finns du inte. SEO är ett heltidsjobb. För att underlätta för dig som inte har det i din rollbeskrivning har vi samlat viktiga trender och optimeringsråd i ett inlägg. Håll till godo!

Läs hela

Sveriges Bästa Branschblogg 2020

6 feb, 2020

Varje år utser vi på Navigator den bästa bloggen inom ett antal branscher. Juryn består av byråns digitala strateger och copywriters, med lång erfarenhet och kunskap om vad som krävs för att skapa en riktigt intressant och framgångsrik branschblogg.

Läs hela

Vuxenlärande – en nyckel till framgångsrik förändring

9 jan, 2020

Att få till stånd en bred och varaktig förändring i en organisation är betydligt lättare sagt än gjort. Vanor ligger djupt i oss och mycket sitter i väggarna. Hur får man människor att ta till sig nya sätt att tänka och agera, och göra dem till sina egna? Med kunskaper kring vuxenlärande blir det lättare att skapa gemensam förståelse.

Läs hela

Planera dina aktiviteter med en digital kanalkarta

17 dec, 2019

Om hemsida, blogg och nyhetsflöde är ryggraden i ditt företags digitala kommunikation, är det de sociala kanalerna som hjälper dig att öka räckvidden. Detta medielandskap är i ständig förändring. Nya kanaler kommer till, gamla försvinner och de redan befintliga ändrar inriktning eller adderar nya funktioner. Med en digital kanalkarta kan du få en överblick över alla alternativ, och kan därmed börja prioritera och styra upp dina aktiviteter.

Läs hela

Så lyckas du med smarta mål

3 dec, 2019

Att sätta mål kan låta enkelt, men det är ofta lättare sagt än gjort. Det gäller att välja ett mål som är nog högt, men samtidigt realistiskt. Vad som uppfyller detta kan vara svårt att veta, särskilt om det handlar om att sätta mål för helt nya marknadsaktiviteter. Då är det lätt att det blir baserat på rena gissningar. Så för att göra det enklare för dig bjussar vi i det här inlägget på sex konkreta steg för att sätta smarta mål.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication