Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • B2B-företag i USA bättre på content marketing

Blogg// B2B-företag i USA bättre på content marketing

28 okt, 2016
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
contentmarketingContent marketing är inte bara ett modeord. Det är också ett arbetssätt som praktiseras av väldigt många företag. Enligt B2B Content Marketing 2017 – Benchmarks, Budgets & Trends – North America från Content Marketing Institute använder nästan alla, 89 procent, av USA:s B2B-företag content marketing som en del i sin marknadskommunikation.
Content marketing i USA
Studien visar bland annat att 62 procent av marknadsförarna inom B2B i USA anger att det senaste årets content-arbete har varit mer framgångsrikt än tidigare år. Vad beror denna ökande framgång på enligt studien? De främsta anledningarna till ökad framgång med content marketing är att man har blivit bättre på att skapa innehåll (85 procent) och att utveckla och anpassa sin content marketing-strategi (72 procent). Att content marketing blivit mer prioriterat (53 procent) och att man lägger mer tid på det (53 procent) är också bidragande.
Ännu en förklaring
Vi på Navigator tror att en annan förklaring kan vara att content är en långsiktig investering som ger bättre resultat i takt med att man bygger upp ett förtroende och att fler hittar ens till ens värdeskapande innehåll. Läs mer om hur du som b2b-företag kan arbeta med content marketing här.

Föregående inlägg

Vi vill gärna tro att vi är rationella människor som fattar genomtänkta…

Läs hela

Nästa inlägg

Under hösten har konsultföretaget McKinsey & Company släppt en studie som visar…

Läs hela

Relaterade inlägg

Så lyckas du med smarta mål

Att sätta mål kan låta enkelt, men det…

Läs hela
Världen år 2025 – hur ser den ut?

Solen är vår primära energikälla. Sjukdomar som demens…

Läs hela
SEO för B2B, del 4: Förtroende

Sökmotoroptimering för B2B-företag skiljer sig markant från hur…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator
Denna sida använder cookies. Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen.OkLäs mer