Kategorier
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Content marketing i USA
Studien visar bland annat att 62 procent av marknadsförarna inom B2B i USA anger att det senaste årets content-arbete har varit mer framgångsrikt än tidigare år. Vad beror denna ökande framgång på enligt studien? De främsta anledningarna till ökad framgång med content marketing är att man har blivit bättre på att skapa innehåll (85 procent) och att utveckla och anpassa sin content marketing-strategi (72 procent). Att content marketing blivit mer prioriterat (53 procent) och att man lägger mer tid på det (53 procent) är också bidragande.
Ännu en förklaring
Vi på Navigator tror att en annan förklaring kan vara att content är en långsiktig investering som ger bättre resultat i takt med att man bygger upp ett förtroende och att fler hittar ens till ens värdeskapande innehåll. Läs mer om hur du som b2b-företag kan arbeta med content marketing här.
Relaterade inlägg
Tänkande datorer – nu är det snart verklighet
Ända sedan uttrycket artificiell intelligens myntades av John…
Läs helaTio steg till rätt produktnamn och företagsnamn
Att utveckla ett nytt namn, oavsett om det…
Läs helaVad innebär EUs nya regler om upphovsrätt på internet?
I början av september röstade EU-parlamentet för att…
Läs hela