Kategorier
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
Frågor och svar-sidor, FAQ på engelska, är sällan webbplatsens mest prioriterade avdelning. Många tycker inte att de fyller någon större funktion eller att de inte hört hemma på moderna webbplatser. Men många webbplatser skulle må bra av att strukturera upp delar av sin information med hjälp av FAQ-sidor. Ofta har besökarna liknande typer av frågor. Hittar de inte vad de söker kommer de förmodligen att kontakta företaget, eller det sämre alternativet: lämna sidan och leta vidare på annat håll.Varför behövs Frågor och svar-sidor? Att skapa smarta Frågor och svar-sidor är bra för både användarna och sökmotorerna. Många webbplatsbesökare förväntar sig att hitta en sådan avdelning om de inte hittar rätt information på de övriga undersidorna. FAQ kan också användas som en del av kundtjänsten och lösa flera ärendet utan att besökaren behöver ta kontakt med företaget. Dessutom ger det ett bra feed för nytt sökoptimerat content.