Kategorier
- Hållbarhetskommunikation
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Dagens starka varumärken står ut genom att smälta in. De förändrar sig i takt med våra liv och är duktiga på att motsvara våra förväntningar i varje enskild interaktion. De är designade för att stimulera i små doser vid många tillfällen. På så vis är de med och styr vår bild av världen. Av hur vi konsumerar och upplever vår omgivning i varje enskilt ögonblick.
Starka varumärken
Två varumärken som är duktiga på detta är Apple och Google. Därför är det inte så konstigt att vi även 2015 hittar Apple i topp, följt av just Google, i Interbrands lista över världens högst värderade varumärken. Apple finns även med bland de varumärken som stigit mest i värde jämfört med tidigare år tillsammans med Facebook, Amazon och Adobe. Samtliga dessa har ett tydligt fokus på att skapa värde för användaren. En djup förståelse för hur vi människor lever, arbetar och interagerar är inbäddat i företagens produkter, tjänster och varumärkeslöften.