Sanna, ny digital strateg

digitalstrateg

Vi tycker det är jättekul att kunna hälsa Sanna Dehlin välkommen till oss på Navigator som digital strateg. Men vem är egentligen Sanna, vad har hon för bakgrund och vad brinner hon för? Vi ställde några snabba frågor.

Vad är det du som digital strateg gillar med den digitala världen?

Jag tycker att det är spännande med de helt nya rum och miljöer vi har skapat. Våra sociala normer i den digitala världen håller på att utvecklas just nu och det är intressant att följa digitalt beteende och identitetsskapande. Det är därför jag tycker att det är extra kul med digital marknadsföring. Vi lär oss hela tiden hur målgruppen vill interagera med organisationer och produkter och vilka digitala behov de har.

Varför sökte du dig till oss på Navigator?

Navigator är en smart och trevlig byrå som arbetar med kunder inom spännande segment. Eftersom min utbildning, strategisk kommunikation med inriktning på digitala medier, har ett brett perspektiv på kommunikation har jag hamnat helt rätt – en fullservicebyrå med inriktning på varumärkesstrategi och med flera typer av kunder. Jag uppskattar också att Navigator arbetar strategiskt med digital närvaro och här finns mycket som är intressant för mig.

Vad var det mest intressanta med din utbildning?

Att den så tydligt lyfter fram att varumärket genomsyrar hela organisationen och att varumärkets värden behöver bekräftas mellan samtliga parter som möter organisationens kommunikation för att varumärket ska verka trovärdigt. Utbildningen talar också för att den strategiska kommunikationen bör betraktas som mer än en marknadsföringsfråga. Allt och alla kommunicerar – och i en välfungerande organisation ses det som en nödvändig del av verksamheten. 

Vad tycker du är den mest spännande utvecklingen inom digital marknadsföring?

Utvecklingen av wearables och Internet of Things kommer förändra kontakten med kund och den digitala marknadsföringen. Med tillgång till mer information kommer det ställas högre krav på att den digitala marknadsföringen personaliseras och anpassas. Det kommer att sätta helt nya agendor för kommunikation och marknadsföring.

Vilken är din favoritkanal och varför?

Instagram, bildformatet känns som en central nutida trend och är ett bra format för att sprida innehåll.

Nämn tre företag som är duktiga på digital kommunikation?

  1. Maersk Line
    De bevisar mycket: att b2b kan vara lättsamt och spännande och att sociala medier inte bara är en viktig kanal för konsumentprodukter.
  2. Systembolaget
    Klassisk men fantastisk. Behandlar en komplex fråga på bästa sätt, nästintill elegant.
  3. Lush Cosmetics
    Det är svårt att inte uppskatta  företag med hjärtefrågor och här känns det väldigt äkta. Kul koncept och snygg produktion.

Och tre intressanta bloggtips?

  1. Nina Åkestam
    Lyfter reklamens roll som normbärare och ifrågasätter de Mad men-manér som fortfarande präglar samhällsdebatten. Tyvärr inte aktiv på Resumé längre men hennes tankar finns att läsa på Instagram.
  2. Neurosciencemarketing
    Brain science + marknadsföring blir spännande bloggar om alla möjliga aspekter av marknadsföring www.neurosciencemarketing.com/blog/
  3. Katarina Graffman
    Bloggar om digital antropologi och beteenden online. http://inculture.com/blog/

Varmt välkommen!

Vi önskar Sanna välkommen till oss och ser fram emot många spännande samarbeten!

Share