Lyckas med idégenererad PR

pr

Ibland saknas något givet att berätta om kring ett företag eller en organisation. Reaktiva nyheter som rekryteringar och nya affärsområden duggar inte alltid tätt. Då gäller det att vara kreativ och skapa nyheter att kommunicera. Det är det som kallas idégenererad PR.

Skapa idégenererad PR

Idégenererad PR är något vi på Navigator jobbar frekvent med. Det handlar om att skapa intressant innehåll för rätt målgrupper. Materialet ska tilltala såväl medier som konsumenter samt ha goda chanser till digital spridning. Ett exempel är för vår uppdragsgivare Sveland Djurförsäkringar som regelbundet skapar läsvärda nyheter.

Kantarellsök intressant

Under hösten är det högsäsong för svampplockning och skogspromenader. Kantarellsök är ett exempel på en rolig aktivitet att ägna sig åt tillsammans med sin hund. Tillsammans med Sveland Djurförsäkringar tog vi fram material med tips och råd. I underlaget berättade Sveland Djurförsäkringar om hur man lär sin fyrbenta vän att hitta svamp. Djurförsäkringsbolaget passade också på att varna för giftiga svampsorter att se upp för. Sammanlagt genererade nyheten tjugo pressklipp i såväl lokala som rikstäckande medier.

pressklipp1

pressklipp2

pressklipp3

 

lovisa_sv-14Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om hur vi på Navigator skulle kunna hjälpa dig med din idégenererad PR är du varmt välkommen att höra av dig.

Lovisa Hermansson
PR Consultant
Media relations
Tel +46 40 631 62 30
lovisa.hermansson@navigator.se

Share