Malmö FF

Hur många svenska varumärken får betalt för att exponera sitt varumärke på bästa sändningstid i nationell och internationell teve, har en egen hymn och en gräsmatta där folk vill gifta sig? Malmö FF är det himmelsblå varumärket som får våra hjärtan att slå lite extra. 

Navigator har sedan 2015 arbetat som strategisk kommunikationsbyrå åt Malmö FF. Vi har bland annat arbetat fram en ny digital strategi, påbörjat ett arbete med kommunikationsplattform och grafisk manual, samt tagit fram en rad kommunikationskoncept.


 

Malmö FF

Matchkommunikation

En synlig del av vårt arbete med MFF är de återkommande matchannonser som publiceras i samband med hemmamatcherna. Även digital kommunikation som äger rum innan, under och efter matcherna samt matchprogram.

mff-match1024x511

Samhällsengagemang

Vi har arbetat med kommunikationen kring Malmö FF:s CSR-arbete. Det sistnämnda har resulterat i en stor annonskampanj under hösten, med såväl printannonser i pressen som en rad reklamfilmer i TV, radiospottar samt en broschyr som sammanfattar allt bra arbete som gjorts av MFF och deras nätverk.

mff-samhalle1024x511

 

Strategier

Vi har tagit fram en digital strategi för MFF:s verksamheter för att effektivisera och stärka de digitala aktiviteterna. Vi har även arbetat med “Den blå manualen” som hanterar MFF:s varumärke.

mff-strategi1024x511

malin_sv-14Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om hur vi på Navigator skulle kunna hjälpa dig med din kommunikation är du varmt välkommen att höra av dig.

Malin Staberg
Account Director
Strategic and operative communication
Tel +46 40 631 62 21
malin.staberg@navigator.se
Share