Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Nedskärningar på redaktionerna och högre krav på att skapa innehåll för fler kanaler. Det är verkligheten för många journalister idag. Vi har tittat närmare på journalistens roll i det nya medielandskapet. Som PR-ansvarig, kommunikatör och bloggare ska man vara medveten om deras utmaningar och förstå vad som triggar dem.
Ny roll för journalister
Mynewsdesk har frågat 2000 journalister runt om i världen, hur de ser på sin roll i framtiden. Studien visar att kravet på journalistens roll har förändrats och ansvarsområdet ökar. I nuläget ska journalister publicera innehåll på flera olika plattformar, hantera olika arbetsredskap och för att nå framgång måste man vara mycket sakkunnig, allsidig och kreativ i en snabb föränderlig värld. Kort sagt måste journalisten vara otroligt multifunktionell.