Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • Den digitala resan

Blogg// Den digitala resan

23 jan, 2015
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
Hur ska du hantera ditt varumärke på den nya digitala arenan? Hur ska du följa och hjälpa dina potentiella kunder från behov till beslut? Hur ska du få marknad och sälj att ha gemensamma mål och stötta varandra? Vilka processer, system och strategier behöver du investera i? Frågetecknen är många när man ger sig ut på den digitala resan.
Digitala resan är ofrånkomlig
Den digitala transformationen har vänt upp och ned på den värld som vi och våra varumärken lever och verkar i. Ett faktum som ställer helt nya krav på din organisation och helt nya förväntningar på dig som arbetar med marknadskommunikation och försäljning. Det funkar helt enkelt inte längre med bara tryckta kataloger, broschyrer och produktblad som säljaren har med sig på besöket när hon eller han äntligen fått napp efter ett av sina kalla samtal.
Nytt digitalt landskap
Senaste statistiken visar att även inom B2B har köparen i 80 procent av fallen redan bestämt sig innan de träffar en leverantör. De sista 20 procenten handlar mest om att bekräfta att den utvärdering och analys man redan gjort via Google och Internet var korrekt. Det gäller att vara med när utvärderingen görs och i första hand bli hittad, i andra hand bli vald och i tredje hand kontaktad, eller ännu bättre, aktivt kontaktar själv. Och det kan man bara göra om man påbörjat sin digitala resa.
Exponentiell utveckling
Utvecklingen kommer att gå ännu snabbare i framtiden med tanke på den exponentiella epok vi är inne i vad gäller exempelvis processorkapacitet, nanosensorer och mobil teknik. Det finns redan idag marknadsföringstjänster som analyserar mer än 230 terabytes med data varje dag och som hanterar 15 miljoner förfrågningar per sekund och kan svara på dessa inom 20 millisekunder och samtidigt nå ut till 1 miljard globala användare genom data-genererade, relevanta och personaliserade annonser.
50 procent lider av ångest
Undersökningar visar att mer än hälften av alla marknadschefer och försäljningschefer leder av digital ångest. Inte undra på. Content marketing, marketing automation, gamification, programmatic, lead management, lead generation, cookies, location based marketing, remarketing och retargeting är bara några av de nya begrepp som man behöver kunna hantera. För att inte tala om alla förkortningar som PIM, CMS, SEO, SEM med flera.
Många möjligheter
Samtidigt som det finns många frågetecken kring den digitala resan finns det lika många utropstecken! Den nya digitala nya arenan erbjuder helt nya, fantastiska möjligheter att bedriva ett effektivt varumärkesbyggande och säljdrivande arbete. Och du behöver inte vara insatt i programmering eller kodning, systemen är intuitivt uppbyggda, användarvänliga och färdiga att börja använda från start. Med webben som nav i all kommunikation och med rätt system och processer bakom har du alla möjligheter att lyckas.
Vi hjälper dig ...
Som kommunikationsbyrå är det vår roll att hjälpa våra kunder på den nya digitala resan. Det är inte automatiskt så att alla strategier behöver göras om men de behöver anpassas till en ny värld. Vi hjälper till att se hela bilden, inse hur allt hänger ihop och förstå vilka möjligheter som finns. Vi har valt ut och testat de ledande systemen på marknaden inom alla avgörande områden för att kunna bidra i dialogen både på bredden och på djupet med dig och din organisation.
... och din organisation
Vi har även stärkt vår egen organisation med specialister och vidareutvecklat vår organisation så att vi har alla de kompetenser som krävs för att hjälpa dig skapa rätt strategier och även omsätta dem i praktiken.

Föregående inlägg

Ett populärt alternativ till att köpa produkter som endast kommer till användning…

Läs hela

Nästa inlägg

Det finns många faktorer som avgör hur framgångsrik man är med sina…

Läs hela

Relaterade inlägg

Audio branding sätter ljud på varumärket

Grafisk form och verbal tonalitet är självklara beståndsdelar…

Läs hela
Målgruppsanalys ger effektivare kommunikation

Innan du kan formulera rätt budskap. Innan du…

Läs hela
Vuxenlärande – en nyckel till framgångsrik förändring

Att få till stånd en bred och varaktig…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator