Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Content marketing går ut på att skapa och sprida redaktionellt innehåll av hög kvalitet. Materialet handlar om kunden och kundens intressen, vilket gör företaget till en pålitlig källa dit potentiella kunder vänder sig för att hitta information och inspiration. Content marketing för b2b-företag handlar framförallt om att bli branschledare: en thought leader med auktoritet och inflytande i branschfrågor. Strategin bygger därför på att skapa innehåll som positionerar företaget som en expert med goda insikter om branschens trender och tendenser.
Content marketing för B2B-företag
Varje marknadsföringsteknik behöver sin strategi. När vi på Navigator arbetar med content marketing åt b2b-företag låter vi målsättning och sökmotoroptimering ligga till grund för en redaktionell innehållsplan. Den redaktionella planen baseras också på potentiella kunders beslutsprocess – vilket content söker mottagaren i de olika köpfaserna? Vilket content stärker varumärket och hjälper mottagaren till ett köpbeslut? Vilka forum rör sig b2b-kunden på? Rent distributionsmässigt underlättar det att använda sig av någon form av nav för sitt content. En blogg är ett bra sätt att samla innehållet och driva in trafik till hemsidan. Bloggen är också ett smidigt sätt att kontinuerligt skapa nya landningssidor med relevant information och på så sätt göra webbsidan till en kunskapshubb.