Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Content marketing är inte bara ett modeord. Det är också ett arbetssätt som praktiseras av väldigt många företag. Enligt B2B Content Marketing 2017 – Benchmarks, Budgets & Trends – North America från Content Marketing Institute använder nästan alla, 89 procent, av USA:s B2B-företag content marketing som en del i sin marknadskommunikation.
Content marketing i USA
Studien visar bland annat att 62 procent av marknadsförarna inom B2B i USA anger att det senaste årets content-arbete har varit mer framgångsrikt än tidigare år. Vad beror denna ökande framgång på enligt studien? De främsta anledningarna till ökad framgång med content marketing är att man har blivit bättre på att skapa innehåll (85 procent) och att utveckla och anpassa sin content marketing-strategi (72 procent). Att content marketing blivit mer prioriterat (53 procent) och att man lägger mer tid på det (53 procent) är också bidragande.
Content marketing i USA
Studien visar bland annat att 62 procent av marknadsförarna inom B2B i USA anger att det senaste årets content-arbete har varit mer framgångsrikt än tidigare år. Vad beror denna ökande framgång på enligt studien? De främsta anledningarna till ökad framgång med content marketing är att man har blivit bättre på att skapa innehåll (85 procent) och att utveckla och anpassa sin content marketing-strategi (72 procent). Att content marketing blivit mer prioriterat (53 procent) och att man lägger mer tid på det (53 procent) är också bidragande.
Ännu en förklaring
Vi på Navigator tror att en annan förklaring kan vara att content är en långsiktig investering som ger bättre resultat i takt med att man bygger upp ett förtroende och att fler hittar ens till ens värdeskapande innehåll. Läs mer om hur du som b2b-företag kan arbeta med content marketing här.
Relaterade inlägg
Tre saker att tänka på i förändringsprocesser
Att åstadkomma en förändring är kanske inte så…
Läs hela