Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • Åtta viktiga trender inom healthcare 2015

Blogg// Åtta viktiga trender inom healthcare 2015

14 apr, 2015
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
Det brukar ta i genomsnitt cirka två år innan de förändringar som sker i USA får genomslag i Norden. Även om internet och den teknologiska tillväxten snabbar upp processen är det fortfarande relevant att studera det som händer på andra sidan atlanten för att vara väl förberedd. Inte minst om man arbetar inom sjukvården eller läkemedelsindustrin. Här följer åtta viktiga trender inom healtchare som du behöver hålla koll på.
Trender inom healthcare 2015
Aldrig tidigare har den amerikanska healthcare-industrin varit så uppkopplad, konsumentorienterad och innovativ. Det gör att branschen står inför stora förändringar under 2015. Och det är många som vill vara med och påverka eller för den delen ta de l av de närmare 3 triljarder dollar som sektorn beräknas omsätta under året.
1. Gör-det-själv-behandling
Undersökningar visar att läkare och konsumenter nu är redo att anamma högeknologiska personliga behandlings-kit. Wearable-teknologi, devices kopplade till smartphones och mobila appar blir allt mer värdefulla hjälpmedel som kommer att öka dramatiskt under året.
2. Gå från app till device
Antalet godkända mobila medicinska devices för hemmabruk hos patienter och i deras smartphones kommer att öka ytterligare under året. Detta gör det lättare att både ställa diagnos och behandla men samtidigt ökar kraven på att det skapas bra säkerhetssystem för att skydda informationen.
3. Balansera det privata mot bekvämlighet
Det som är privat kommer att förlora i relation till bekvämlighet under 2015 när patienterna utnyttjar digitala hjälpmedel och tjänster för att samla och analysera hälsoinformation.
4. Kostnadseffektiva innovationer
Den ökande kostnaden för medicinska behandlingar, allt fler äldre och många patienter med kroniska sjukdomar skapar krav och efterfrågan på mer kostnadseffektiva innovationer främst vad gäller kreativa leveransformer och managementsystem.
5. Prissätta positiva resultat
Med allt fler högt prissatta nya produkter och specialläkemedel på marknaden år 2015 kommer vi att se en ökad efterfrågan på bevisföring och definitioner av vilka positiva resultat produkterna leder till.
6. Öppna upp allt till alla
Fler initiativ gällande transparens kring klinisk data, verkliga patientresultat och finansiella samarbeten mellan läkare och läkemedelsföretag kommer att förbättra patientvården och öppna upp för nya möjligheter.
7. Välmående omdefinieras
Under 2015 kommer ekonomin att förbättras och samtidigt går allt fler baby-boomers i pension. Dessa ställer helt nya krav på hälsa och välmående vilket gör att engagemanget från alla aktiva inom hälsosektorn för att tillfredsställa deras önskemål kommer att öka drastiskt.
8. Win-win-partnerskap
Nya samarbeten, öppna kollaborativa plattformar och icke-traditionella partnerskap kommer att sporra läkemedelsföretagen att ta klivet mot nya konkurrenskraftiga strategier.
Läs trendrapporten >>
Trenderna är i första hand hämtade från PWC's rapport "HRI's top ten health industry issues 2015". Vill du läsa hela rapporten kan du göra det här.

Föregående inlägg

Många känner säkert igen den gula ikonen med ett litet vitt spöke…

Läs hela

Nästa inlägg

Säkert har du också sneglat lite lätt avundsjukt på de nystartade, snabbväxande…

Läs hela

Relaterade inlägg

Wettex, keso och tops – när varumärken blir vardagsord

Visst känns det fantastiskt att vara först med…

Läs hela
Integrerad kommunikation gör varumärket tydligare

Dagens köpare, både privat och professionellt, är mycket…

Läs hela
Bättre samarbete och fler nya kunder med SLA

Har du hört talas om Smarketing? Sammanslagningen av…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator