Kategorier
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
Det pratas vitt och brett om wearables som det nya stora inom teknik. Och vi har alla sett, eller kanske rentav själva köpt, en Apple Watch eller ett Fitbit träningsarmband. Men även om dessa produkter är två bra exempel på vad wearables handlar om så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen. 2016 blir året då wearables tar steget fullt ut från kul accessoarer till riktiga nyttoprylar.Vad är egentligen wearables? En del av förklaringen ligger i namnet - wearables är tekniska prylar som du bär på dig. Men det är bara halva sanningen. Ett par snygga hörlurar, eller en digitalklocka, faller inte per automatik i kategorin wearables. För detta krävs det ett par saker till. Wearables har sensorer som kan mäta kroppsdata, de kan kopplas ihop med en smartphone och de har internetanslutning. Fram till nu har wearables ofta burits runt handleden, som en klocka eller ett träningsarmband. Men redan idag finns det exempel på nya utföranden som ringar, glasögon och kläder. Framöver är det endast fantasin som sätter gränser för vilka produkter vi kan se.