Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Film är ett fantastiskt uttrycksmedel för att engagera och berätta en historia. Länge var tekniken ett kostsamt hinder, men idag är det inte svårt att göra en filmproduktion med rimliga medel. Det innebär att allt fler företag använder sig av filmens fördelar för att föra ut sina budskap. Kanske är tiden mogen även för ditt företag? Här kommer en liten hjälp på traven.
1. En filmproduktion börjar med målgruppen
För att berätta historien om ditt företag i en film börjar du med att fundera igenom budskapet. Vad vill du säga? Och framförallt - till vem? En noggrann målgruppsanalys innan du drar igång din filmproduktion sätter fokus på rätt innehåll och skalar bort det överflödiga. En film som försöker säga allt till alla blir troligen så slätstruken att den säger inget till ingen. Alltså, prioritera i informationen för att göra filmen relevant för din aktuella målgrupp.