Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Även om mycket pekar mot att film och ljud fortsätter att bli allt viktigare för att bygga ett varumärke, står det skrivna ordet fortfarande starkt. Såväl hemsidor, e-handelsplattformar som sociala medier förlitar sig på att texterna ska bära mycket av innehållet. Men hur skriver man texter som fungerar i vårt moderna, digitala medielandskap? Gäller fortfarande gamla sanningar kring copywriting, eller krävs det idag helt nya metoder för att väcka uppmärksamhet och skapa intresse? Vi tar en titt på några heta trender inom copywriting 2018.
-
Storytelling
-
Kort är det nya långa
-
Transparens och ärlighet
Bra copy viktigare än någonsin Kommunikation är ett område under ständig förändring. Ovanstående tre exempel är endast en del av vad en copywriter bör förhålla sig till under 2018. Även framöver kommer det att krävas ett gott copy-hantverk där strategiska insikter, språkkänsla och sinne för kontext utgör självklara fundament. Bra copywriting är viktigare än någonsin, i en tid när många företag inom B2B upplever att det är online som nya affärer skapas.
Relaterade inlägg
Målgruppsanalys ger effektivare kommunikation
Innan du kan formulera rätt budskap. Innan du…
Läs hela