Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Ibland saknas något givet att berätta om kring ett företag eller en organisation. Reaktiva nyheter som rekryteringar och nya affärsområden duggar inte alltid tätt. Då gäller det att vara kreativ och skapa nyheter att kommunicera. Det är det som kallas idégenererad PR.
Skapa idégenererad PR
Idégenererad PR är något vi på Navigator jobbar frekvent med. Det handlar om att skapa intressant innehåll för rätt målgrupper. Materialet ska tilltala såväl medier som konsumenter samt ha goda chanser till digital spridning. Ett exempel är för vår uppdragsgivare Sveland Djurförsäkringar som regelbundet skapar läsvärda nyheter.
Skapa idégenererad PR
Idégenererad PR är något vi på Navigator jobbar frekvent med. Det handlar om att skapa intressant innehåll för rätt målgrupper. Materialet ska tilltala såväl medier som konsumenter samt ha goda chanser till digital spridning. Ett exempel är för vår uppdragsgivare Sveland Djurförsäkringar som regelbundet skapar läsvärda nyheter.
Kantarellsök intressant
Under hösten är det högsäsong för svampplockning och skogspromenader. Kantarellsök är ett exempel på en rolig aktivitet att ägna sig åt tillsammans med sin hund. Tillsammans med Sveland Djurförsäkringar tog vi fram material med tips och råd. I underlaget berättade Sveland Djurförsäkringar om hur man lär sin fyrbenta vän att hitta svamp. Djurförsäkringsbolaget passade också på att varna för giftiga svampsorter att se upp för. Sammanlagt genererade nyheten tjugo pressklipp i såväl lokala som rikstäckande medier.
Relaterade inlägg
Bra storytelling som redskap för ditt PR-arbete
I och kring organisationer cirkulerar berättelser eller storytelling som…
Läs hela