Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
När det kommer till sociala nätverk verkar de flesta människor föredra tydliga strukturer. Vi delar in livet i jobb och fritid, och i olika intressen. Därför använder vi Facebook till vänner och familjer, LinkedIn för jobbrelationer, Instagram för våra bilder och Twitter för ämnesrelaterade intressen. Även om Facebook greppar över flera av dessa områden har man länge kämpat om företagsanvändarna, men nu verkar man vara redo att satsa på en specialiserad tjänst riktad till just dessa. Ett alternativ till LinkedIn.
Alternativ till LinkedIn
Enligt DazeInfo planerar Facebook en ny karriärorienterad tjänst som går under arbetsnamnet "Facebook at Work". Tjänsten, som är en direkt utmanare till LinkedIn, ska hjälpa Facebooks användare att separera vänner och privatliv från sina arbetsrelaterade nätverk. Facebook at Work ryktas få ett liknande utseende som vanliga Facebook, men ska även möjliggöra samarbeten i molnbaserade tjänster såsom Google Docs och Microsoft Office 365.
Alternativ till LinkedIn
Enligt DazeInfo planerar Facebook en ny karriärorienterad tjänst som går under arbetsnamnet "Facebook at Work". Tjänsten, som är en direkt utmanare till LinkedIn, ska hjälpa Facebooks användare att separera vänner och privatliv från sina arbetsrelaterade nätverk. Facebook at Work ryktas få ett liknande utseende som vanliga Facebook, men ska även möjliggöra samarbeten i molnbaserade tjänster såsom Google Docs och Microsoft Office 365.
Attrahera företagsanvändare
Genom att skapa ett nätverk för professionella användare hoppas Facebook attrahera personer som inte vill se sina flöden fyllas med lunchbilder, spel och roliga kattfilmer. Istället hoppas man att Facebooks starka varumärke ska attrahera nya användare från LinkedIn, liksom att befintliga Facebookanvändare börjar separera jobb från fritid. Det finns ännu inget officiellt lanseringsdatum för Facebook at Work.
Relaterade inlägg
Kriskommunikation – så hanterar du media i krissituationer
Alla typer av organisationer riskerar att hamna i…
Läs hela