Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Helgen vecka 22 firade Dialogue International 25 år som internationellt byrå-nätverk. Navigator har varit medlemmar i Dialogue International sedan 1991. På plats i Madrid fanns VD-Leif, copy-Johan och digitala medier-Sanna och vi träffade kreatörer från 26 olika länder. Under tre intensiva dagar hann vi med workshops, tävlingar, föreläsningar, god tapas och mingel. Värdbyrå var Social Noise, hemmastadda i Madrid.
Årets Dialogue International-uppdrag
Konferensen anordnas årligen och kreatörerna ska lösa ett uppdrag från en internationell kund. I år var det no-useska The Styles Outlet som stod för briefen. The Styles Outlet är en outlet-kedja som fokuserar på premium-varumärken och finns i 7 olika länder. Webshoppen lanseras i september 2016 och ska skjutas av med en stor launch-kampanj. Fyra lag tog sig an uppgiften och presenterade varsina idéer med fokus på omni-lösningar för en sömlös shoppingupplevelse.
Förutom workshops lärde vi oss också mer om virtual reality och hur det kommer att förändra vårt beteende och vår uppfattning om världen. Steven Posner från Future Lighthouse berättade om hur vr-tekniken ger en ”neural hijack” och förstärker fysiska reaktioner. Vr kan till och med få hjärnan att lindra smärta och kroppen att läka sig själv, bara genom visuell stimuli. I vanlig ordning gjordes en och annan Matrix-referens.
Steven Posner beskrev sex framgångsfaktorer för en bra vr-kampanj:
Årets Dialogue International-uppdrag
Konferensen anordnas årligen och kreatörerna ska lösa ett uppdrag från en internationell kund. I år var det no-useska The Styles Outlet som stod för briefen. The Styles Outlet är en outlet-kedja som fokuserar på premium-varumärken och finns i 7 olika länder. Webshoppen lanseras i september 2016 och ska skjutas av med en stor launch-kampanj. Fyra lag tog sig an uppgiften och presenterade varsina idéer med fokus på omni-lösningar för en sömlös shoppingupplevelse.
Förutom workshops lärde vi oss också mer om virtual reality och hur det kommer att förändra vårt beteende och vår uppfattning om världen. Steven Posner från Future Lighthouse berättade om hur vr-tekniken ger en ”neural hijack” och förstärker fysiska reaktioner. Vr kan till och med få hjärnan att lindra smärta och kroppen att läka sig själv, bara genom visuell stimuli. I vanlig ordning gjordes en och annan Matrix-referens.
Steven Posner beskrev sex framgångsfaktorer för en bra vr-kampanj:
- Var modig
- Var originell
- Berätta historier
- Skapa upplevelser
- Gör användaren delaktig
- Använd crossmedia
Vi fick också höra den slovakiska byrån Jandl berätta om sitt vinnande bidrag till Cannes Lions. De har gjort den här kampanjen åt Samdex och beskrev varför sanningen är den kraftfullaste ingrediensen i riktigt bra reklam.
Varje år har Dialogue International en intern tävling bland byråerna, där den mest kreativa kampanjen vinner. Årets vinnare blev Öyku från Turkiet och deras kampanj åt Ka-Der. Den gick ut på att uppmärksamma bristen på kvinnor inom Turkiets politiska arena. Kampanjen kan du se här.
Det var särskilt intressant att se hur andra byråer arbetar och hur tar sig an utmaningen med omni-kanaler och nya medier. Vi berättade om vår syn på långsiktig marknadsföring, lead management och sökoptimering för att driva in trafik.
Relaterade inlägg
Exponentiella teknologier – artificiell intelligens
Vi går en spännande framtid till mötes. Men…
Läs helaVarför är inkluderande reklam så svårt?
I reklamen står kvinnan fortfarande i köket, mannen…
Läs hela