Kategorier
- Hållbarhetskommunikation
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Grafisk form och verbal tonalitet är självklara beståndsdelar för dig som arbetar med att skapa eller utveckla ett varumärke. Men hur låter egentligen varumärket? Frågan är i högsta grad relevant i en tid där allt mer innehåll är digitalt och online, från sociala medier till filmer på YouTube. Och även hemsidor och digitala annonser kan numera ofta ha med ljud som ytterligare ett sätt att förstärka budskapet. Audio branding är processen som ljudsätter ditt varumärke.
Styr känslor med audio branding
Hörseln är ett sinne som är oerhört mottagligt för känslostämningar. Ljuv musik kan försätta dig i sjunde himlen, likaså kan en gnisslande gaffel mot tallriken sända kalla kårar längs din ryggrad. Och när spänningen börjar bli alltför stark i fredagens TV-thriller kanske du kastar dig på fjärrkontrollen för att sänka volymen. Ljud har en märklig förmåga att krypa in under skinnet och påverka oss, vare sig vi vill eller inte. Vem har inte fått en låt på hjärnan som är omöjlig att tänka bort? Med hjälp av audio branding kan du ta kontroll över vilka ljud ditt varumärke associeras med och sänder ut, och därmed förstärka dess totala upplevelse.