Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Säkert har du också sneglat avundsjukt på de nystartade, snabbväxande företag i vår omvärld som byggt sin affärsmodell på digitalt tänkande. Företag som utan hänsyn till tungt bagage, traditioner och regler konstruerats för att skapa tillväxt med hjälp av ny teknologi. Fortsätt snegla, det finns många guldkorn du kan ta med dig när det är dags för dig och ditt företag att ta klivet in i den digitala transformationen. Guldkorn som kan få hela företaget att lyfta med hjälp av ett digitalt team.
Digitala utvecklingen
De flesta förståsigpåare är överens om att vi står inför den största förändringen sedan industriella revolutionen. Den digitala utvecklingen är idag inne i en exponentiell fas vilket innebär att våra datorer kan komma att ha tusen gånger så hög kapacitet om tio år och en miljon gånger så hög kapacitet om 20 år. Moores lag, som varit en sanning i flera decennier, för med sig att det mesta med teknik som bas blir ungefär dubbelt så bra, hälften så stort och hälften så dyrt var artonde månad. Några exempel på detta är 3D-printing, solceller, nanoteknologi, och digital medicin.