Vad är inbound marketing och hur funkar det?

22 feb, 2021

Allt fler företag får upp ögonen för de positiva effekterna med att använda inbound marketing som modell för sin kommunikation. Inbound marketing är nära knutet till den digitala kundresan och gör det möjligt att på ett positivt och spännande sätt skapa intresse för sina budskap och på så vis generera trafik till sin webbplats. Trafik som i nästa skede kan omvandlas till leads, kunder och ambassadörer. I det här blogginlägget får du svar på frågan: Vad är inbound marketing och hur funkar det?

Läs hela

Sveriges Bästa Branschblogg 2021

4 feb, 2021

Varje år utser vi på Navigator den bästa bloggen inom ett antal branscher. Juryn består av byråns digitala strateger och copywriters, med lång erfarenhet och kunskap om vad som krävs för att skapa en riktigt intressant och framgångsrik branschblogg.

Läs hela

Tydliggör din affärsmodell med Business Model Canvas

30 nov, 2020

I vår snabbt föränderliga värld har det blivit både vanligt och viktigt att ständigt utmana sin affärsmodell för att antingen utnyttja eller motverka disruptiva krafter. Det finns många effektiva modeller att använda som stöd, modeller som hjälper dig att kartlägga drivkrafter och samtidigt utvärdera hur de olika delarna samverkar. En av de flitigast använda är Business Model Canvas. Här tänkte vi ge en bild av hur den fungerar och hur du bäst använder den.

Läs hela

Anordna webinar – så gör du för att lyckas

24 nov, 2020

I dessa digitala tider satsar allt fler företag på att anordna webinars. Men hur gör du egentligen för att skapa ett intressant och relevant webinar som genererar de leads du vill ha? Och hur ser du till att det bygger ditt varumärke på rätt sätt som kunskapsledare och branschexpert? Det tänkte jag att vi skulle reda ut i det här blogginlägget.

Läs hela

Vilken personlighet har ditt varumärke?

23 okt, 2020

Varumärken som känns mänskliga skapar emotionella relationer som bygger lojalitet bortom rationella argument. Deras målgrupp börjar identifiera sig med varumärket och blir återkommande kunder som gärna rekommenderar dess produkter och tjänster. Dessutom har kunderna ofta överseende med eventuella fel och brister.

Läs hela

Positionering – en viktig del av varumärkesstrategin

16 okt, 2020

Ett lyckat positioneringsarbete särskiljer dig från konkurrenterna, låter dig ta mer betalt för dina produkter eller tjänster, och får dina kunder att känna en lojalitet utöver det vanliga till ditt varumärke. Det handlar inte nödvändigtvis om att vara bäst eller marknadsledande, utan om att ladda varumärket med värden och egenskaper som gör att det upplevs olikt konkurrenterna. En relevant (och unik!) position hjälper dig helt enkelt att växa och ta marknadsandelar.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication