Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Diskussionen kring risker med att använda internet går i vågor, ofta knutet till uppmärksamhet i media. Enligt undersökningen ”Svenskarna och internet 2014” är den allra vanligaste typen av problem på nätet att ha fått falska förfrågningar från myndigheter, banker eller spelföretag. Nästan lika vanligt är det att ofrivilligt ha hamnat på en porrsida.
Problem på nätet
På frågan om man någon gång fått sin integritet kränkt på nätet svarar nästan alla nej. De flesta som svara ja tillhör åldergruppen 16-25 år. I ja-gruppen uppger endast en procent att detta fått konsekvenser för personliga relationer, arbete/karriär eller ekonomi. När det gäller oro för övervakning och kontroll via nätet har andelen sjunkit från cirka 50 procent år 2000 till cirka 20 procent idag.