Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Syns ditt företag när personer som befinner sig i närheten söker efter relaterade ämnen på Google? Om svaret är nej så är det dags att ändra på det! Oavsett vilken bransch du är verksam inom, så utgör Google Sök och Maps de vanligaste sätten för både nya och befintliga kunder att komma i kontakt med ditt företag. Ett enkelt sätt att hålla din information uppdaterad är att skapa en sida i Google My Business. Verktyget hette tidigare Google Places och levererar information utifrån din geografiska plats. Praktiska uppgifter som telefonnummer, adress och öppettider visas direkt i sökresultatet, vilket gör Google My Business till ett bra komplement till din befintliga webbplats.
Google My Business visar dig för lokala kunder
Det är ganska troligt att du har kommit i kontakt med Google My Business och dess funktioner vid flera tillfällen utan att tänka på det. Låt säga att du söker på ”mataffär öppettider” på Google. I sökresultatet visas en karta med de livsmedelsbutiker som är inom nära geografiskt räckhåll från dig. Samtidigt visas också deras öppettider och kontaktuppgifter. Google My Business är effektivt för dig som har en fysisk butik, men det betyder inte att det är mindre värdefullt för dig som inte har det. Genom att snabbt leverera kontaktuppgifter ser den nämligen till att både potentiella och befintliga kunder kan komma i kontakt med dig.
Google My Business visar dig för lokala kunder
Det är ganska troligt att du har kommit i kontakt med Google My Business och dess funktioner vid flera tillfällen utan att tänka på det. Låt säga att du söker på ”mataffär öppettider” på Google. I sökresultatet visas en karta med de livsmedelsbutiker som är inom nära geografiskt räckhåll från dig. Samtidigt visas också deras öppettider och kontaktuppgifter. Google My Business är effektivt för dig som har en fysisk butik, men det betyder inte att det är mindre värdefullt för dig som inte har det. Genom att snabbt leverera kontaktuppgifter ser den nämligen till att både potentiella och befintliga kunder kan komma i kontakt med dig.
Rätt information – och gärna mycket information
Tanken med Google My Business är att snabbt skapa tydlighet för dina kunder. Google gillar att veta allt och det här är inget undantag. För att maximera din synlighet är det viktigt att vara generös med uppgifterna som du delar och att se till att de stämmer överens med innehållet på din webbplats. När du skapar din sida finns det två saker som du kan göra för att öka antalet sökningar som du visas i. Det första är att välja flera relevanta kategorier som din verksamhet ryms inom. Det andra är att ladda upp många bilder. Välj högupplösta bilder på era produkter, butiken, lagret, kontoret eller något annat som representerar ditt företag.
Ett snabbt sätt att öka din SEO
Det tar tid att få en SEO-strategi att ge större resultat. I längden är det såklart värt det, inte minst för dig som erbjuder produkter och tjänster nationellt eller internationellt. Komplettera gärna ditt SEO-arbete med Google My Business. Det är gratis och ger dig snabbt resultat bland personer som befinner sig i närheten.
Ett snabbt sätt att öka din SEO Det tar tid att få en SEO-strategi att ge större resultat. I längden är det såklart värt det, inte minst för dig som erbjuder produkter och tjänster nationellt eller internationellt. Komplettera gärna ditt SEO-arbete med Google My Business. Det är gratis och ger dig snabbt resultat bland personer som befinner sig i närheten.
Relaterade inlägg
Kvalitet slår kvantitet inom content marketing
Det finns ett begrepp inom marknadsföring som varit…
Läs helaSå lyckas du med krishantering i sociala medier
Sociala medier har, enligt flera forskare, gett den…
Läs hela3D-printing – revolution eller bubbla?
Entusiasterna talar om en tredje industriell revolution. Belackarna…
Läs hela