Kategorier
- Hållbarhetskommunikation
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Den stora frågan har länge varit hur man ska kunna hitta en modell för att kunna ta betalt för innehåll på nätet. Många kämpar fortfarande i motvind, exempelvis nyhetsbranschen, men när det gäller musik och film syns en ljusning.
Ta betalt för innehåll
Under det senaste året minskade fildelningen i alla åldersgrupper men främst för de under 35 år. Allt fler betalar nu för både musik och video/film/tv på nätet. När det gäller musik så har utvecklingen gått snabbt – från 15 % av internetanvändarna år 2011 till 38 % i år. En tredubbling på fyra år, och med fokus på yngre användare.
Ta betalt för innehåll
Under det senaste året minskade fildelningen i alla åldersgrupper men främst för de under 35 år. Allt fler betalar nu för både musik och video/film/tv på nätet. När det gäller musik så har utvecklingen gått snabbt – från 15 % av internetanvändarna år 2011 till 38 % i år. En tredubbling på fyra år, och med fokus på yngre användare.
Enkelt och värdeskapande
Även när det gäller video/film/tv är det många fler som betalar. 14 % av internetanvändarna betalar för dessa tjänster idag. Den främsta anledningen anses vara utvecklingen av samlade tjänster som upplevs enkla och värdeskapande för kunderna.
Källa
Källa är rapporten ”Svenskarna och internet 2014” som genomförs av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur). Läs mer på www.soi2014.se
Källa Källa är rapporten ”Svenskarna och internet 2014” som genomförs av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur). Läs mer på www.soi2014.se
Relaterade inlägg
Så tar du content marketing för B2B till nästa nivå
Enligt en undersökning från the Content Marketing Institute…
Läs helaNyfiken på co-creation?
Buzzword eller innovativ innovationsstrategi? Co-creation bygger på att…
Läs hela