Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • Facebook lanserar alternativ till LinkedIn

Blogg// Facebook lanserar alternativ till LinkedIn

25 nov, 2014
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
När det kommer till sociala nätverk verkar de flesta människor föredra tydliga strukturer. Vi delar in livet i jobb och fritid, och i olika intressen. Därför använder vi Facebook till vänner och familjer, LinkedIn för jobbrelationer, Instagram för våra bilder och Twitter för ämnesrelaterade intressen. Även om Facebook greppar över flera av dessa områden har man länge kämpat om företagsanvändarna, men nu verkar man vara redo att satsa på en specialiserad tjänst riktad till just dessa. Ett alternativ till LinkedIn.
Alternativ till LinkedIn
Enligt DazeInfo planerar Facebook en ny karriärorienterad tjänst som går under arbetsnamnet "Facebook at Work". Tjänsten, som är en direkt utmanare till LinkedIn, ska hjälpa Facebooks användare att separera vänner och privatliv från sina arbetsrelaterade nätverk. Facebook at Work ryktas få ett liknande utseende som vanliga Facebook, men ska även möjliggöra samarbeten i molnbaserade tjänster såsom Google Docs och Microsoft Office 365.
Attrahera företagsanvändare
Genom att skapa ett nätverk för professionella användare hoppas Facebook attrahera personer som inte vill se sina flöden fyllas med lunchbilder, spel och roliga kattfilmer. Istället hoppas man att Facebooks starka varumärke ska attrahera nya användare från LinkedIn, liksom att befintliga Facebookanvändare börjar separera jobb från fritid. Det finns ännu inget officiellt lanseringsdatum för Facebook at Work.

Föregående inlägg

Det globala landskapet har förändrats radikalt på kort tid och det kommer…

Läs hela

Nästa inlägg

Redan när internet kom, i början på 90-talet, diskuterades hur traditionella medier…

Läs hela

Relaterade inlägg

Samlad fakta om Twitter

Har du ännu inte stenkoll på Twitter eller…

Läs hela
Psykologin bakom en bra kundupplevelse på nätet

I samma sekund som du stiger in i…

Läs hela
Bättre samarbete och fler nya kunder med SLA

Har du hört talas om Smarketing? Sammanslagningen av…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator