Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • Därför ska du arbeta med Content Marketing

Blogg// Därför ska du arbeta med Content Marketing

13 maj, 2015
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
Content Marketing, eller innehållsmarknadsföring, innebär redaktionellt material som används i egna kanaler. Alla företag har nytta av att arbeta med detta, oavsett vilken bransch man verkar inom. Nedan listar vi tre bra anledningar till att börja arbeta med Content Marketing.
Effektiv marknadsföring
Marknadsföring som är alltför säljande eller som kunden inte har sökt upp tenderar att hamna i papperskorgen, oavsett om det handlar om fysiskt eller digitalt material. Det viktigaste när man börjar arbeta med Content Marketing är därför att alltid ha kundens intresse i fokus. Vilken typ av innehåll leder till flest klick och vad får kunderna att konsumera? Om materialet inte är relevant för den önskade målgruppen är det inte lönsamt att producera det. Content Marketing är din möjlighet att skapa en personlig relation med dina kunder.
Ökat förtroende
Genom att skapa relevant innehåll ökar du chanserna att bli omtyckt av dina kunder och nå ett högt förtroende. Kunder som litar på ett varumärke är mer villiga att spendera och återkomma. Det är också mer troligt att de vill handla fler produkter och/eller tjänster från just ditt företag. Trogna kunder är också mer villiga att ta emot mer information såsom nyhetsbrev, kundtidningar och sms. Det är också troligt att de gärna dyker upp på events och nätverksträffar som ditt företag arrangerar.
Bred spridning
Precis som med all kommunikation kostar det att arbeta med Content Marketing. Men texterna kan oftast användas i flera olika kanaler och på så sätt nå bred spridning. Börja med att välja ett nav att utgå ifrån, t.ex. en blogg, en hemsida eller ett nyhetsbrev. Sedan kan materialet spridas i andra kanaler, antingen genom delningstjänster eller manuellt. Hur innehållet sprids och anpassas beror på vilken kanal det gäller. Tänk på att olika kanaler har olika förutsättningar och att anpassa texterna därefter.
Nå igenom bruset
Som konsument blir man dagligen översköljd med information från olika företag. Eftersom man sällan orkar läsa igenom allt gäller det att ha ett genomtänkt innehåll som skapar nyfikenhet och når resultat. Genom att arbeta med Content Marketing på ett strategiskt sätt har ditt företag goda chanser att nå igenom bruset och vinna kundernas hjärtan.

Föregående inlägg

Sociala medier har, enligt flera forskare, gett den enskilda individen allt större…

Läs hela

Nästa inlägg

Om du inte redan har en digital strategi för dina sälj- och…

Läs hela

Relaterade inlägg

Bygg förtroende med person-PR

Att arbeta med person-PR är viktigt när man…

Läs hela
Så fungerar upphovsrätt och bilder på nätet

Upphovsrätt. Ett ständigt aktuellt ämne som sedan alla…

Läs hela
9 fördelar med en tydlig varumärkesarkitektur

Att välja rätt varumärkesarkitektur och att ha en…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator